Senaste nytt

Planering utav first First

Flygarn

Medlem
BAEC hörde av sig på eftermiddagen som utlovat och kom med förslag som innebar en separat resa ARN - JFK med vouchern i Club W och sen Avios JFK - MIA. Nästan 100 K för att åka First sträckan JFK - MIA med AA, aouch.

Totalt skulle det gå 110 K för ARN - JFK. Funderar på att köra Jetblue eller liknande sista sträckan då de där 100 K som jag sparar räcker till samma resa med en voucher i mars 2015 som vi också håller på och planerar.

Nu när jag vet att man måste åka med BA-metall och sen separat biljett sista sträckan så ska jag kolla och se om jag inte hittar några F biljetter på utresan.

Tack för hjälpen hittills. :)
 

henrik l

Medlem
När jag har sökt så är det ARN - LHR som ställer till det oftast.

Stämmer gott och man löser det att "övernatta" på LHR. Gjorde så när jag flög BA F med familj, 4 pers till NYC förra året i maj, bl a på 2-4-1. Sedan kan man ju även ta smällen med ekonomklass ARN-LHR om det krisar. Vi avsultade med ekonomi LHR-GOT.
 

VonMögen

Medlem
Har du hittat platser i F skulle jag boka, om de nu finns kvar...

Vill du flyga bra F, så ska du inte flyga BA utan snarare sikta på Cathay, men det är svårt till USA. Concorde Room är lite glorifierat, men jag måste erkänna att det ligger ljusår efter tex Lufthansa First Class Terminal i Frankfurt. CCR är ett ställe som är skoj att vara i under ett par timmar. LH FCT kan man spendera dagar i.

Då måste du hittat en del av FCT som jag alltid missar ... Det som skiljer dessa båda åt är att man vid FCT får finglida i en bil fram till flyget medans man i CCR måste gå/springa till gaten. FCT borde byggas om så att man ser plattan etc. CCR har en extremt trevlig terrass där 2 runways kan beskådas lätt sippandes på valfri dryck. Av de fåtal gånger jag besökt båda loungerna har det jämförelsevis varit mer folk i CCR.

Min personliga åsikt är att FCT är lite bättre. Men att spendera dagar där vete faan...
 

agehall

Medlem
FCT har mycket bättre utbud av ädla drycker imho. (Ok, CCR vinner kanske champagne-duellen med LPGS...) Sedan är cigarrloungen ett mycket trevligt hak. Badkaret med tillhörande anka är inte heller så dumt.
 

Concorde

Founding Member
FCT har mycket bättre utbud av ädla drycker imho. (Ok, CCR vinner kanske champagne-duellen med LPGS...) Sedan är cigarrloungen ett mycket trevligt hak. Badkaret med tillhörande anka är inte heller så dumt.

FCT förlorar vin och Bubbel kampen på TKO.
Utsikten är väldigt tråkig. CCR har en väldigt bra terrass som FCT saknar. CCR har mindre och sunkigare cabanas, men dom har en soffa/säng man kan slappa i. Det har inte FCT.
Men resten är en utklassning från FCT. (mat, service, security, boarding etc).
 

jumbooze

Medlem
FCT förlorar vin och Bubbel kampen på TKO.
Utsikten är väldigt tråkig. CCR har en väldigt bra terrass som FCT saknar. CCR har mindre och sunkigare cabanas, men dom har en soffa/säng man kan slappa i. Det har inte FCT.
Men resten är en utklassning från FCT. (mat, service, security, boarding etc).

FCT har vilorum med soffa/säng som man kan sova på, jag har provat :D
 
Toppen