Senaste nytt

Planering: Ut på tur aldrig sur 2012

lonewolf

Medlem
Måste dessvärre meddela att det har skett stora förändringar i schemat och en ny roster för mitt sportlov finns nu tillgänglig!;)

SPORTLOV 2012

Onsdag
08.30 - 09.50 ARN - LLA
10.15 - 11.35 LLA - ARN
15.20 - 16.20 ARN - UME
18.55 - 19.55 UME - ARN

Torsdag
07.00 - 07.55 ARN - GOT
09.45 - 10.40 GOT - ARN
17.30 - 17.35 ARN - MMX
19.000 - 20.05 MMX - ARN

Jag blir nog den första resenären att besöka hela DY Sveriges inrikesnät på under 35 timmar! Var tvungen att lägga till GOT och MMX då jag kände att 199 SEK enkel var något jag inte kunde säga nej till. 199 SEK är en kampanj som startade idag och pågår till den 16:e Januari om jag minns rätt. Flyg billigt med - Norwegian för er som vill boka. Själv ska jag till LLA, UME, GOT, MMX!;)

Ha en bra dag folkens!
 

Gnopps

Medlem
Tack Gnopps! Dock kommer det inte gå att lägga in tur & returen i samma bokning. När du klickar på "börja bokningen" kommer ett meddelande att visas. Men två enkel biljetter borde ju fungera, Åbo är ju inte så stort. Vet du om de ankommande paxen kommer in i flygplatsen via gaten eller är det en ankomsthall direkt? Bästa vore om jag kunde komma direkt in i gaten, för att sedan boarda på nytt!
Ok, jag ser vad du menar. Boka via en resebyrå istället så går det utan problem. Priset blir nog lite högre men i gengäld kan du förboka plats (inkl. nödutgång) och får bagage inkluderat.
 

J.Myller

Medlem
Måste dessvärre meddela att det har skett stora förändringar i schemat och en ny roster för mitt sportlov finns nu tillgänglig!;)

SPORTLOV 2012

Onsdag
08.30 - 09.50 ARN - LLA
10.15 - 11.35 LLA - ARN
15.20 - 16.20 ARN - UME
18.55 - 19.55 UME - ARN

Torsdag
07.00 - 07.55 ARN - GOT
09.45 - 10.40 GOT - ARN
17.30 - 17.35 ARN - MMX
19.000 - 20.05 MMX - ARN

Jag blir nog den första resenären att besöka hela DY Sveriges inrikesnät på under 35 timmar! Var tvungen att lägga till GOT och MMX då jag kände att 199 SEK enkel var något jag inte kunde säga nej till. 199 SEK är en kampanj som startade idag och pågår till den 16:e Januari om jag minns rätt. Flyg billigt med - Norwegian för er som vill boka. Själv ska jag till LLA, UME, GOT, MMX!;)

Ha en bra dag folkens!

Fick nyligen E-post angående den nya kampanjen.
Ska nog ta och boka några flighter. LLA skulle bli en ny avreseflygplats för mig och det var ett år sedan jag besökte GOT sist. :)
 
Tips! Det lär väl inte drabba dig så hårt om du bara är i London över dagen men subway i London stänger irriterande tidigt. Kommer ihåg att jag fick gå hem till hostelet jag bodde på från Piccadilly Square. Finns iofs taxi men jag tyckte väl i mitt tillstånd (kl 01:30) att 45 min promenad inte var ngt att backa för... :)
 
Som en f.d. flygnörd kan bara glädjas åt att du håller din gnista upp. NJOY!
Tyvärr funkade aldrig jag och lågprisbolag ihop därför var och är jag loyal till SAS. Saknar gamla standby för ungdomar för 250SEK, det var nog gyllene tider när man kunde sitta på rad 3-4-5 och njuta av varma bullar och frukost. Man tog tidig flight till ARN eller CPH och kom tillbaka med sista kärran.

Mina tips till dig är att kolla upp med några budbolag typ JETPAK, DHL, TNT, BOX och andra mindre ifall du kan hjälpa till dem med paketleveranser. Det kan vara ett sätt att dryga ut resekassan. Du har ju din ITIN i månader iförväg och har nog ingen baggage med dig ändå. Ibland behöver man skicka över något väldigt snabbt, hanteringstiderna hos budfirmor är i såna fall för långa och servicen är för dyr.
Exempel kan vara bortglömd pass, körkort, medicinsk cert, ett resebrev från förälder.
Du kan väl också kolla med DY om inte du är berättigad nu till en Norwegian Bag då du har ju rest så mycket med de. Och att det är gratis att checka in den är inte illa(du kan ha din sovsäck och luftmadrass i den ifall allt strular). :D
 

lonewolf

Medlem
Som en f.d. flygnörd kan bara glädjas åt att du håller din gnista upp. NJOY!
Tyvärr funkade aldrig jag och lågprisbolag ihop därför var och är jag loyal till SAS. Saknar gamla standby för ungdomar för 250SEK, det var nog gyllene tider när man kunde sitta på rad 3-4-5 och njuta av varma bullar och frukost. Man tog tidig flight till ARN eller CPH och kom tillbaka med sista kärran.

Mina tips till dig är att kolla upp med några budbolag typ JETPAK, DHL, TNT, BOX och andra mindre ifall du kan hjälpa till dem med paketleveranser. Det kan vara ett sätt att dryga ut resekassan. Du har ju din ITIN i månader iförväg och har nog ingen baggage med dig ändå. Ibland behöver man skicka över något väldigt snabbt, hanteringstiderna hos budfirmor är i såna fall för långa och servicen är för dyr.
Exempel kan vara bortglömd pass, körkort, medicinsk cert, ett resebrev från förälder.
Du kan väl också kolla med DY om inte du är berättigad nu till en Norwegian Bag då du har ju rest så mycket med de. Och att det är gratis att checka in den är inte illa(du kan ha din sovsäck och luftmadrass i den ifall allt strular). :D

Tack! :) DHL leveranser etc, är det något du har prövat på själv? Blir lite svårt för mig att genomföra då jag vänder med samma plan ;)
 

Kristofer

Medlem
Som en f.d. flygnörd kan bara glädjas åt att du håller din gnista upp. NJOY!
Tyvärr funkade aldrig jag och lågprisbolag ihop därför var och är jag loyal till SAS. Saknar gamla standby för ungdomar för 250SEK, det var nog gyllene tider när man kunde sitta på rad 3-4-5 och njuta av varma bullar och frukost. Man tog tidig flight till ARN eller CPH och kom tillbaka med sista kärran.

SAS ungdomsbiljetter är inte så dumma nu heller faktiskt. Sista minuten (bokningsbart en dag innan) från 399 kr inom Europa. Någon hundralapp dyrare om man bokar långt i förväg.

Men visst var det andra tider förr när man fick 100% EB-poäng + SAS eget bonusprogram (var det 10 inrikes som gav en Europa?) och behandlades som alla andra som betalat 5000 för biljetten. :cool:
 

Dr. Miles

Expert
Man får endast 25% EuroBonus poäng av SAS V klass flyg inom Europa, men om man krediterar det till andra Star Alliance bonusprogram så får man oftast 100% miles.
 
Toppen