Senaste nytt

Planering: Bonusresa med SAS Malmö/Köpenhamn-Bodö samt Stockholm-Bodö

henke12

Medlem
Hej!

Jag är i planeringsgroparna för en tripp till Bodö med SK i C med en vän (10k poäng X 2) någon gång i feb/mar/apr över en långhelg.

Jag:
MMX/CPH-ARN-OSL-BOO v.v

Kompis:
ARN-OSL-BOO v.v



Kompisen ansluter på ARN.

Några tips? Bättre/sämre att flyga MMX eller CPH? Är awardbiljetterna avbokningsbara utan avgift?
Att göra i BOO? Vi bor hos vänner.


Häls
Henke
 

Dr. Miles

Expert
SAS EuroBonus bonusresor är avbokningsbara(återbetalningsbara) fram till dagen före avgång.

Om du har bokat din bonusresa online och avbokar den online, kostar inget.
Men om du har bokat via kundtjänst, så kostar bode bokning och avbokning.

Om du väljer Köpenhamn som avreseort, risken är stor att SAS bokningsmotorn visar routing t ex Köpenhamn-Oslo-Bodø.
Men om du väljer Malmö som avreseort, kan jag tänka mig att bokningsmotorn visar t ex Malmö-Stockholm-Oslo-Bodø.

Lycka till!
 

Jacob

Medlem
Bättre/sämre att flyga MMX eller CPH?
Eftersom du nämner att du tänker boka en business biljett borde väl Köpenhamn vara bättre som avreseflygplats eftersom du då hamnar i economy extra till Stockholm med gratis mat och dryck. Flyger du Malmö-Stockholm sitter du i samma kabin som alla andra och får inget extra från din business biljett (även om det nu pratats om att införa economy extra även på inrikes).

Du har även tillgång till lounge på Kastrup, vilket givetvis inte är fallet på Sturup då det inte finns någon SAS lounge där.

Tror dock som AHO att bokningssidan inte kommer ge dig alternativet att flyga Köpenhamn-Stockholm-Oslo-Bodö, den lär vilja skicka dig direkt till Oslo, förmodligen lär du bli tvungen att boka en sån rutt via medlemsservice.
 
Toppen