Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 25 oktober 2014

rob74

Medlem
Inga planer för fredag kväll mer än sista Arlanda Express ut till ARN vid 00:35...

EDIT: Äsch! Nu läste jag fel och trodde det var BC-träffen på Monks det gällde.
Oktober är för långt fram i tiden för mig just nu...
 
Hotell: Inget spikat än. Förslag?
Sist bodde vi på W, det var kanon dock tyckte jag personligen att det nästan va synd att bo på ett sådant fint hotel men knappt vara där... ;-)
Jag håller på att titta på hotell. Är inne på samma linje som telelina. Har bott två gånger på mellanklasshotellet Novotel Barcelona City som är ok.
Vad har ni andra för idéer?
 

rvarttinen

Medlem
Någon som har plan för fredag kväll? Jag tror jag kan skaka fram en tasting menu med företrädelsevist fisk.

Var görs denna 'tasting'? Verkar intressant! Alltid öppen för nya intryck och erfarenheter ...

Annars funderar vi, hustrun & moi, på att boka ett bord på Somorrostro (nödvändigt med tanke på restaurangens populäritet), till säg 22:00 eller så ... alt. så kan det bli Pez Vela, som ligger i anslutning till W, och prova deras paella - verkar rätt populärt med lokalborna och de tycks nästan alltid beställa just deras paella ... Pez Vela fungerar annars även bra för lunch.

Mer om restaurangen, Somorrostro: Restaurante Somorrostro

Om vi blir flera, vi är två ännu så länge, så kan jag boka ett lite större bord på Somorrostro. Restaurangen har blivit lite av en favorit.
 

telelina

Medlem
På kvällens Monks-träff planerade vi in följande:

Fredag middag på Cerveceria Catalana, Barcelona - Restaurant Reviews - TripAdvisor
Där kan man inte boka bord utan det är kölista, eftersom vi förväntas vara minst 10 pers så ses vi där kl 19:00 och då måste alla vara där som vill äta. Det är tidigt för att vara Spanien men stället är grymt poppis, vi väntade 1h sist vi var där men då kom vi lite senare.

Lördag, middag på @rvarttinen s förslag Restaurante Somorrostro
http://restaurantesomorrostro.com/?lang=en
kl 21. Meddela om ni vill följa med på den. De som anmälde sig direkt på träffen var:
rvarttinen +1
telelina
Magino
palmen +1
nota bene
rob74

Man kan göra lite som man vill under dagarna & ansluta till middag eller drink om det passar bäst.
Finns även andra varianter, vi får försöka uppdatera tråden på plats var vi hamnar.
På lördagen innan maten finns det risk att vi intar "Cavabaren" Can Paixano (La Xampanyeria), Barcelona - Restaurant Reviews - TripAdvisor
och efter middagen kanske vi hamnar på Ginbaren: CONTACTO | SUPER SUPER BAR
 

rob74

Medlem
Toppen! Barcelona kryllar ju av bra ställen och det är alltid kul att få tips om nya man inte varit på tidigare.
Jag ska, då jag ändå är där, försöka besöka en firma utanför stan som jag har som leverantör, så det är möjligt att jag tar ett hopp dit vid lämpligt tillfälle under dagtid någon av dagarna.
 

rvarttinen

Medlem
På kvällens Monks-träff planerade vi in följande:


Lördag, middag på @rvarttinen s förslag Restaurante Somorrostro
kl 21. Meddela om ni vill följa med på den. De som anmälde sig direkt på träffen var:
rvarttinen +1
telelina
Magino
palmen +1
nota bene
rob74

Japp! Skicka ett PM till mig asap om du vill hänga med till Somorrostro. Jag återkommer inom kort med en deadline när bokningen blir definitiv och bindande.

Hittills är det nio plus tre till = 12 pers. som sagt sig vilja följa med. Vi pratade om att spekulationsboka för 12 (eller vara det 14?) ... så det ligger mitt i prick just nu. Planen är att boka bord åt oss rätt så omgående i och med att restaurangen är liten och rätt populär.

Dessa har sagt sig vilja äta gott i Barceloneta, och som inte behöver skicka ett PM:
@telelina
@Magino
@palmen +1
@nota bene
@rob74
@palmen + 3
@rvarttinen +1

OBS! För den som är med på bokningen ska se till att också dyka upp, restaurangen har tydligen en policy för grupper att de kräver en deposition (som inte betalas tillbaka), vi får snart veta om den tillämpas. Men, ändock; en 'no show' tolereras inte!
 
Toppen