Senaste nytt

[INSTÄLLD]Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 24 oktober 2020

palmen

Moderator
Hola!

Dags för vår 8:e inofficiella resa till Barcelona!
Senaste 2 åren har vi varit omkring 30 personer från BC på middag i Barcelona, lördagen i oktober då det är tidsomställning. Det hela startade för 8 år sedannär några vänner åkte till Barcelona en weekend och med åren blir vi bara fler och fler vänner som åker ner för denna middag!
Har du aldrig varit på en BC-träff tidigare är detta ett perfekt tillfälle att träffa lite folk som gillar resor, alla är välkomna nya som gamla vänner.


NÄR:
Helgen den 23-25 oktober. Vill ni stanna längre eller kortare är det inget problem.
VAR: Barcelona. (ingen middag planeras i år)
HUR: Åk dit med ditt favoritbolag eller där du tjänar mest poäng.
BOENDE: Upp till var och en att boka, tidigare år har vi hyrt lägenheter eller bott på hotell.

Middag 24e oktober INSTÄLLT
Vi ställer in middagen i år och siktar på att kunna mötas upp utomhus istället på någon uteservering/takterass.
Uteservering/Takterass: TBD
Adress: TBD

Det har blivit en tradition att några av oss på Businessclass.se åker till Barcelona under senhösten för att äta och dricka gott och umgås med nya och gamla vänner. I år är inget undantag . Vill ni läsa om tidigare resor kan ni titta på följande trådar:
Planering av BC.se träff i Barcelona lördag 9:e november. Perfekt för Mileage run! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 25 oktober 2014 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 31 oktober 2015 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 29 oktober 2016 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 28 oktober 2017 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 27 oktober 2018 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 26 oktober 2019 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor



Med tanke på Corona så ställer vi in middagen i år. Istället siktar vi på att kunna mötas upp utomhus på takterass/servering. Har någon förslag på lämpligt ställe får ni gärna höra av er.

Det är upp till var och en hur och när man vill ta sig dit, många kommer att åka fredag-söndag, andra tar långweekends. Med tanke på rådande Corona-situation i världen så har jag perosnligen inte bokat några biljetter ännu, jag chansar helt enkelt på att det kommer att komma reor från flygbolagen när Corona förhoppningsvis "tar slut". Målet är att åka ner på torsdag och hem söndag för min del, natten till söndag ställer vi tillbaka klockan 1h vilket gör det lite enklare att komam upp till flighten på söndag.

Vi kommer att följa tidigare års vinnande koncept, det innebär en "inofficiell" middag fredag kväll på Cervezeria Catalana samt besök på något/några av följande ställen:

· Takbaren 1881 per SAGARDI på museet Museu d'Història de Catalunya

· Takbaren på hotell Duquesa Cardona

· "Cavabaren" Can Paixano (La Xampanyeria) nere vid hamnen

· Super super bar, bästa bartenders och grymma GT

· Cervezeria BierCab, grymt ställe för öl

· Garage Beer Co annat ölställe


Ses vi inte förr så hoppas jag att vi ses i Barcelona :).
Skriv gärna i tråden om ni har för avsikt att komma ner på middagen så vi vet hur många vi ska försöka boka bord för. Att hitta en restaurang som tar 30 personer är inte alltid det enklaste.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Jag har som sagt inte bokat något ännu vad det gäller flyg, men målet är att åka ner torsdag förmiddag för att få lite mer tid i Barcelona på torsdag kväll.

Antingen blir det väl en kombo med Lufthansa/Swiss som vanligt eller en tripp via London med British Airways för att testa lite First-lounger på vägen.
 

Senator

Moderator
Bokat för mig o fru IPC med Swiss,

Torsdag
ARN - ZRH LX1249
ZRH - BCN LX1956

Söndag
BCN - ZRH LX1953
ZRH - ARN LX1250

Hotell: FetHilton.
Bokat för mig och @Susanne

Torsdag
ARN - ZRH LX1249
ZRH - BCN LX1956

Söndag
BCN - ZRH LX1953
ZRH - ARN LX1250

Hotell: FetHilton.

FetHilton har gjort ett mycket bra jobb med renovering. Fick ett grymt rum denna veckan: King Executive Panorama Suite. Bästa rummet jag har haft här.
 
Toppen