Senaste nytt

Planering av en resa till Nya Zeeland i First

Flying P

Medlem
Du säger att skrivna (publicerad) regel säger ingenting om 4 segments ut, 4 segments hem så det bör gå att boka t ex 6 segments ut, 2 segments hem.
Jag säger att det finns icke publicerade reglerna som t ex som byte i två eller mer trdjezoner är förbjudet, så min poäng är att det betyder inte per automatik du kan göra vad du vill för att det inte står någon begränsning i publicerade reglerna.
Men jag diskuterade ju "regeln" om antalet segment, inte regeln om byte i zoner. Känns aningen skevt att argumentera med mig om något jag inte ens är inblandad i. Jag ber om ursäkt om jag retat upp dig på något sätt.

Angående "regeln" om antalet segment se ovan, där har jag flertalet egna erfarenheter av bokningar samt vad jag fått berättat för mig av SAS att falla tillbaka på. Ingen på SAS har ens insinuerat till mig att tex 2+6 segment skulle vara förbjudet.
 

Dr. Miles

Expert
Läs bara min poäng. Byte i tredjezoner är ett exempel.

Angående antalet aegments, fick jag höra från minst tre agenter att det var 4 + 4 när jag försökte att boka en bonusresa till Singapore med 5 + 3. Så svaret varierar uppenbarligen.
 

Flying P

Medlem
Läs bara min poäng. Byte i tredjezoner är ett exempel.
Din poäng är ju ingen poäng eftersom den uppenbarligen är felaktig. Läs mina inlägg ovan om mina bokningar och erfarenheter.

Lägger in en brasklapp:
Kanske har jag en special treatment av SAS som ingen annan får. Låt mig boka åt dig nästa gång så kanske du också får en sådan award. ;)
 

Dr. Miles

Expert
Din poäng är ju ingen poäng eftersom den uppenbarligen är felaktig. Läs mina inlägg ovan om mina bokningar och erfarenheter.
Ja, frågan är vem har fel? Jag eller SAS agenter?

Du har erfarenhet av att du fick boka andra kombinationer än max 4 ut + max 4 hem, medan jag har erfarenhet av att jag inte fick boka mer än max 4 ut + max 4 hem.
 

Flying P

Medlem
Ja, frågan är vem har fel? Jag eller SAS agenter?

Du har erfarenhet av att du fick boka andra kombinationer än max 4 ut + max 4 hem, medan jag har erfarenhet av att jag inte fick boka mer än max 4 ut + max 4 hem.
Erfarenheterna kan ingen ta ifrån oss så för dig är det din sanning.
 
Toppen