Senaste nytt

Planering av en resa till Nya Zeeland i First

sunkan

Medlem
Jag har för närvarande en bokning i F till Nya Zealand i december i år :) Flyger ARN-FRA-BKK-SYD-CHC på utresan med Thai F på de två långsträckorna. LH C till Frankfurt och Air New Zealand i economy på sista sträckan. Hem flyger vi SYD-BKK-FRA-ARN, även då Thai F på långsträckorna. När jag bokade försökte jag få Asiana F via ICN på utresan. Den lyckades dock inte Tallinn biljettera. Ingen har dock riktigt lyckats förklara varför. Enligt Eurobonus kundtjänst borde det ha gått bra enligt reglerna.

Får se om det dyker upp några alternativa vägar när det närmar sig men totalt ca 40 h i F är ju inte fy skam... Det gick åt 240 000 eb-poäng samt en 2-4-1. Totalt ca 15 000 SEK i skatter...

Satt för övrigt som på nålar från det att det dök upp biljetter till utresan fram till det även fanns biljetter till hemresan 3 veckor senare... Vore ju ytterst tråkigt om biljetterna försvinner däremellan!

/Christian
 
Är det inte 8 segment som gäller på Eurobonus? Om han då tar 5 på utresan och 3 på hemresan borde det väl gå bra?
ARN-FRA-TYO-SIN-AKL // AKL-NRT-FRA-ARN
Man får enbart ha 4 st per enkel väg! Sen om han flyger via Tokyo och Singapore på samma biljett blir de byte i 2 olika zoner vilket inte heller är tillåtet. ARN-FRA-TYO-AKL eller ARN-FRA-SIN-AKL är helt OK!
 

Flying P

Medlem
Man får enbart ha 4 st per enkel väg! Sen om han flyger via Tokyo och Singapore på samma biljett blir de byte i 2 olika zoner vilket inte heller är tillåtet. ARN-FRA-TYO-AKL eller ARN-FRA-SIN-AKL är helt OK!
Reglerna säger ju max åtta segment per award, inget om att det måste vara fyra dit och fyra hem.
 

Flying P

Medlem
Jag har iaf aldrig varit med om någon sådan regel. Har som mest haft två segment ut och sex hem. De har hela tiden sagt att så länge jag inte stannar mer än 24 timmar på återresan och håller totala antalet på max åtta så är det ok, samt givetvis inom MPM.
 

Dr. Miles

Expert
Ursäkta men det har jag aldrig påstått heller.
Du säger att skrivna (publicerad) regel säger ingenting om 4 segments ut, 4 segments hem så det bör gå att boka t ex 6 segments ut, 2 segments hem.
Jag säger att det finns icke publicerade reglerna som t ex som byte i två eller mer trdjezoner är förbjudet, så min poäng är att det betyder inte per automatik du kan göra vad du vill för att det inte står någon begränsning i publicerade reglerna.
 
Toppen