Kan vara något som ligger kvar sedan gammalt. Inte omöjligt att One World flugit till Seychellerna tidigare.
BA har flugit till SEZ via NBO tror dom la ner SEZ 2004 eller 2005.
Kan vara något som ligger kvar sedan gammalt. Inte omöjligt att One World flugit till Seychellerna tidigare.
Någon som kan hjälpa till med en kreativ routing med en DONE3 från BUD?
Jag vill gärna besöka NYC,MIA, LAX, SIN, NRT. Om jag har förstått rätt så kan jag med en DONE3 besöka 3 världsdelar med totalt 16 stopp och jag gissar att utgångspunkten räknas som en, och därefter kan jag peta in Nordamerika och Asien som mina två andra. Eller kan jag ex. utgå från AMM och räkna Europa, Nordamerika och Asien som 3 stopp?
Jag har fattat tycke för BA och gått med i Executive Club och ser gärna att routingen ger maximalt med Avios. Vad jag har läst så är intjäningen lika bra med BA som med någon utav deras partners?
Har lite svårt att få ihop det till en bra peng då jag leker runt på oneworlds hemsida så hamnar priset ofta på 100.000 SEK. Något speciellt jag ska tänka på med routingen eller när jag leker runt med verktyget?
Du kan ha max 16 flighter totalt så om du har anslutningar där du inte tar ett stopp så minskar antalet möjliga stopovers.
Enligt Oneworld är Europa och Mellanöstern samma zon och start zonen räknas som första kontinenten av 3.
Jag har ingen erfarenhet själv, men om du börjar din resa från Khartoum, så bör *ONE3- priset vara ex-Sudan priset även om du biljetterar i Sverige.Om jag bestämmer mig för att köpa en *ONE3 från KRT, hur gör man själva bokningen? Kan jag göra det via oneworlds planeringsverktyg och det debiteras det priset som syns även fast jag bor i Sverige, men startar resan från KRT?
Ja, det ska inte vara något problem att inte använda sista del av Jorden runt biljett. Bara se till att din resa är längre än 10 dagar från avresedatum och har tagit minst 2 stopover.När jag närmar mig slutet på min RTW kan jag då skippa den sista flighten mellan AMM-KRT och flyga till ARN utan att det utlöser några problem?
[Minimum Stay]
ORIGINATING MIDDLE EAST -
TRAVEL FROM DEPARTURE OF THE LAST INTERCONTINENTAL SECTOR MUST COMMENCE
[B]NO EARLIER THAN 10 DAYS AFTER DEPARTURE[/B] OF THE FIRST INTERCONTINENTAL SECTOR.
[Maximum Stay]
TRAVEL FROM LAST STOPOVER MUST COMMENCE NO LATER THAN 12 MONTHS AFTER
DEPARTURE FROM FARE ORIGIN.
[Stopovers]
[B]2 STOPOVERS REQUIRED[/B] AND UNLIMITED FREE STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
1.[B]MINIMUM 2 STOPOVERS REQUIRED.[/B]
-
2.MAXIMUM TWO STOPOVERS PERMITTED IN THE CONTINENT OF ORIGIN OF WHICH
A MAXIMUM OF ONE STOPOVER IS PERMITTED IN EACH DIRECTION IN THE COUNTRY OF ORIGIN.
-
3.NO STOPOVER PERMITTED IN HONG KONG IF TRAVEL IS VIA HKG-FCO ON QF3860/3861.
Nu har jag kommit en bit på vägen i planeringen, men jag behöver er hjälp med lite frågetecken och synpunkter.
Den routingen som jag funderar på just nu är följande:
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Någon som har förslag på ett bättre routing som ger mer miles eller större upplevelse? (Så som det ser ut nu så är ingen utav flighterna med QF)
Jag har tänkt kreditera allt till BAEC och anledningen till det är att jag har ARN som bas och oftast bara flyger privat till Usa 2-3 gånger om året. Enligt BA.com hinner jag bli guld på denna RTW resan förutsatt att statusen höjs allt eftersom på min resa?
Om jag bestämmer mig för att köpa en *ONE3 från KRT, hur gör man själva bokningen? Kan jag göra det via oneworlds planeringsverktyg och det debiteras det priset som syns även fast jag bor i Sverige, men startar resan från KRT?
När jag närmar mig slutet på min RTW kan jag då skippa den sista flighten mellan AMM-KRT och flyga till ARN utan att det utlöser några problem?
Är det någon som har koll på eventuella problem med att starta sin RTW ifrån KRT? Så som det ser ut nu så kommer jag att flyga med TK ner till KRT och landa 01:00 och sen åka med RJ 05:20 till AMM.
Tack för all hjälp med mina frågor.
Aaaa tack för informationen då blir det att pilla lite mer med ruttenDu behöver inte avsluta resan i KRT, resan ska normalt påbörjas och avslutas i samma land men reglerna klassar hela mellanöstern som ett land så du behöver inte "slösa bort" en flight på att boka returen till KRT utan boka istället någon annan stad som du vill besöka/som är enkelt att flyga hem ifrån t ex CAI, DXB, MCT.
Någon som har förslag på ett bättre routing som ger mer miles eller större upplevelse? (Så som det ser ut nu så är ingen utav flighterna med QF)
Smart. Fattar inte varför jag inte tänkte på det själv.Ett sätt att maximera miles är att flyga till Amerikanska västkusten från LHR och sedan från östkusten till Asien t ex: AMM-LHR-LAX-"blandade flyg i Nordamerika"-JFK-HKG...
Undvik AA över Stilla havet, flyg CX mycket bättre.