Senaste nytt

Planering av bonusresa i SAS nya business class

johisco

Medlem
Fråga till rävarna på forumet...; Om du skulle åka i maj och vill åka med SAS nya business, vart och hur skulle du åka för störst chans? Ponera att du utgår från ARN.

Tack tack!
 

fcx

Medlem
Fråga till rävarna på forumet...; Om du skulle åka i maj och vill åka med SAS nya business, vart och hur skulle du åka för störst chans? Ponera att du utgår från ARN.

Tack tack!

Eftersom man börjar med nya business på A340 och de bara utgår från CPH så gäller det att boka en resa därifrån. Vad gäller destination är det bara ren spekulation.
 

Andreas.Net

Medlem
Så nu var det bokat, det blev GOT-CPH-ORD 29 April och ORD-CPH-GOT hem den 11 maj, nu får man hoppas på att det är den nya C-klasen på dessa flighter, seatmap är fortfarande den gamla men jag antar att dom inte har ändrat detta ännu.

/Andreas
 

palmen

Moderator
Så nu var det bokat, det blev GOT-CPH-ORD 29 April och ORD-CPH-GOT hem den 11 maj, nu får man hoppas på att det är den nya C-klasen på dessa flighter, seatmap är fortfarande den gamla men jag antar att dom inte har ändrat detta ännu.

/Andreas

I och med att de nya planerna inte kommit ännu så är det inte så konstigt att det är en gammal seatmap.
Hoppas du får möjligheten att testa nya produkten och att vi får en reserapport :)
 

Malu

Medlem
Nu har jag också bokat en SAS Business bonusresa (med AMEX 241). Den går Stockholm-Chicago (ARN-ORD) i slutet av juni med retur början av juli 2015. Någon kvalificerad gissning på sannolikheten att få prova nya C-klass? Kanske 30%? I bästa fall borde man ju ha kläckt 5 eller 6 nyrenoverade maskiner varav de flesta A330.
 

Malu

Medlem
Den info jag sett är att de börjar med EN A340. Totalt ska 4 A330 + 3 A340 renoveras. Om de hunnit med 5 maskiner i juni så borde det alltså vara mellan 2 och 4 A330 som är klara, av totalt 4 st. Så jag hoppas på 50% till 100% chans... ;)
 
Toppen