Plötsligt händer det...Uppgradering!

Diskussion i 'Övrigt' startad av Stefan62, 10 Mars 2014.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    DSC_1584.jpg

Blev idag uppgraderad till business på den 40 min långa flighten från Arlanda till Helsingfors. (AY642)

Flighten var överbokad och är tydligen det nästan dagligen pga alla Asien-resenärer.

Jag bokade min biljett igår, söndag, till absolut högsta economy-pris och då ska man kunna välja plats samt i detta fall checka in direkt då det var mindre än 24 h till avgång. Det gick inte då alla economy-platser var upptagna och service-telefonen har begränsade öppettider...

Jag är nöjd med servicen.

Nu sitter jag i Aspire-loungen på HEL och inväntar flyget till Kokkola/Jakobstad.

Last edited: 10 Mars 2014
  2. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick en OpUp igår på London-Amsterdam med KLM. Otur i turen var att Skyteams lounge på terminal 4 har riktigt bra catering (igår: arabisk tomatsoppa, vårrullar med olika såser, corndogs (typ), kycklingspett, linssallad, halloncheesecake, chokladtårda, och en del annat jag glömt) så jag var ganska mätt när jag fick en bricka kycklingsallad, morotssoppa och chokladmousse på planet.

4 personer gillar detta.
  3. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul! och snygga glas!

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ittala Ultima Thule tror jag.

SNIFF, Sofia och Stefan62 gillar detta.
  5. Swissbob

Swissbob Medlem

Stefan62 Kan det ha varit så att du köpt en Economy PRO biljett? Finnair har sedan ett halvår tillbaka börjat med Economy Pro biljetter som är lite dyrare än vanliga eco biljetter, och finns det plats i business även om eco inte är överbokat så skall dom bli uppgraderade.

1 person likes this.
  6. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul att du fick flytta fram, sånt är altid roligt.
    OT. men jag gillar iitala glasen de använder, har en bunt hemma i vitrinskåpet.

7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror det där var en klockren överbokning

Economy Pro ger förvisso plats i Business (i mån av plats) men enbart på europeiskt anslutningsflyg till långlinjerna. I alla fall enligt finnair.com/se Biljettyper | Boka flygresan - Finnair.

8. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kule med uppgradering! Det är ju bara att tacka och ta emot :)

9. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också Ultima Thule-glasen hemma, perfekta för en whisky eller två ;)

1 person likes this.
  10. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Idag genomfördes returresan, men utan uppgradering. Endast en plats upptagen framför skynket.

Det var en pro-biljett, men min uppgradering på utresan berodde nog på överbokning.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!