Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Lagerman

Medlem
Så, tre uppgraderingar har det blivit på denna första halva av reseåret, varav två på longhau! :)

Flygbolag: SAS
Rutt: PVG-CPH
Ursprungskabin: Plus
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: Februari 2018
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBG (Då)

Blev riktigt glad efter en 10 dagarsrepa I Kina med allt vad det innebär..
SAS Business PVG-CPH.jpg


Flygbolag: Lufthansa
Rutt: HND-FRA
Ursprungskabin: Premium Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 2
När: Maj 2018
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBG (Då)
Bokningsklass på biljetten: N

Efter att ha gjort den klassiska tavlan att åka till NRT för att inse att flighten gick från HND (roddig bokning som ändrades flera ganger under en hektisk period) gjorde känslan extra bra när man gled fram till incheckningen med 7 minuter tillgodo och får den magiska frasen: "Mr. Lagerman, you have been upgraded". :)
LH Business HND-FRA.jpg



Flygbolag: SAS
Rutt: ARN- CPH
Ursprungskabin: Go
Uppgraderad kabin: Plus
Antal passagerare: 1
När: Juli 2018
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBD (Nybliven)
Bokningsklass på biljetten: M

Andra flighten som EBD och blev flyttad från Go till Plus. Hade ingen aning om att man som EBD också fick CU på shorthaul.. Men med tanke på hur mycket folk det var så antagligen en OP-Up där man som EBD flyttas först.
 

palmen

Moderator
Andra flighten som EBD och blev flyttad från Go till Plus. Hade ingen aning om att man som EBD också fick CU på shorthaul.. Men med tanke på hur mycket folk det var så antagligen en OP-Up där man som EBD flyttas först.
Courtesy Upgrade med sas är enbart på longhaul och man får ett mail om det. Får man uppgradering inom Europa är det mest troligt en opup, även om det händer att de är snälla och flyttar en även fast det inte är fullt.
 

palmen

Moderator
Man blir glad när man checkar in i Bangkok för att flyga en Boeing 777-300 i business och boardingkortet säger säte 2A. För de som kan Thai vet att detta innebär ett säte i First som inte skulle funnits på min flight. Onekligen equipment change och verkar vara en Boeing 747, oklart om det är nya eller gamla kabinen, det lär jag strax få reda på.
 

Dr. Miles

Expert
Flygbolag: British Airways
Rutt: London Heathrow->Stockholm Arlanda
Ursprungskabin: Economy (hand baggage only fare)
Uppgraderad kabin: Business (Club Europe)
Antal passagerare: 1
När: idag 2018-07-22
Status hos något flygbolags bonusprogram: British Airways Executive Club Silver (oneworld Sapphire)
Bokningsklass på biljetten: O (den billigaste bokningsklassen i Economy)

Det pep vid gaten när gateagenten scannade mitt boardingkort och jag fick en ny sittplats på 9K som visade det sig att vara i Business class.

En bild tagen från 9K.
IMG_20180722_130523-1280x960.jpg
 

JensE

Medlem
Flygbolag: British Airways
Rutt: London Heathrow->Stockholm Arlanda
Ursprungskabin: Economy (hand baggage only fare)
Uppgraderad kabin: Business (Club Europe)
Antal passagerare: 1
När: idag 2018-07-22
Status hos något flygbolags bonusprogram: British Airways Executive Club Silver (oneworld Sapphire)
Bokningsklass på biljetten: O (den billigaste bokningsklassen i Economy)

Det pep vid gaten när gateagenten scannade mitt boardingkort och jag fick en ny sittplats på 9K som visade det sig att vara i Business class.

En bild tagen från 9K.
Visa bifogad bild 78012
Jag sa ju att det kan nog vara läge för uppgradering :)
 
Toppen