Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

PTR

Medlem
Flygbolag: Finnair
Rutt: Tokyo Narita - Helsingfors
Ursprungskabin: Ekonomi
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: 1 maj 2018
Status hos något flygbolags bonusprogram: QR Gold

Riktigt härlig op-up, fullt i eco förstås.
35 totalt i business.

F.ö min första op-up någonsin(totalt).
 

Peter65

Medlem
Flygbolag: British Airways
Rutt: London Heathrow - Los Angelses
Ursprungskabin: World Traveler Plus
Uppgraderad kabin: Club World
Antal passagerare: 2
När: fredag 4 maj
Status hos något flygbolags bonusprogram: BAEC Silver

Tackar BA skönt att sitta längre fram på övervåningen
 

ante888

Medlem
Flygbolag: Turkish Airlines
Rutt: Istanbul-Arlanda
Ursprungskabin: Ekonomiklass
Uppgraderad kabin: Businessclass
Antal passagerare: 1
När: 14 maj, 2018
Status hos något flygbolags bonusprogram: SAS Eurobonus Guld
Bokningsklass på biljetten: P (Billig ekonomi utan intjäning till Eurobonus)

Andra gången på 8 legs med Turkish som jag blir uppgraderad. Lite synd att det var 737-800 som inte har fåtöljerna fram, utan vanlig 3-3 sittning med seatblock i mitten, men svårt att gnälla :)
 

Gnagel

Medlem
Flygbolag: Lufthansa
Rutt: Seoul Incheon-Frankfurt
Ursprungskabin: Business
Uppgraderad kabin: First
Antal passagerare: 1
När: 16 September 2017
Status hos något flygbolags bonusprogram: SAS Eurobonus Guld
Bokningsklass på biljetten: D

Trots vår strikta resepolicy så var jag och kollegorna denna gång bokade i C och jag såg fram emot att se hur A380 (första gången) och Lufthansas C-produkt stod sig mot SAS som jag provat tidigare. I vanlig ordning så fungerade prioboarding klanderfritt och vi släntrade fram till Business-kön och när det blev min tur så blev jag till skillnad från kollegorna vinkad åt sidan och insåg att det här kan vara nåt bra och mycket riktigt, nytt boardingkort med plats 2K! My First First kom utan att en enda poäng eller peng behövt spenderas :-D Vinkade med ett brett leende på läpparna adjö till kollegorna som fick svänga höger medan jag svängde vänster in i First Class-kabinen! Jag hittar snabbt min plats och hänger av jacka och väska i min garderob och börjar utforska alla små och stora förvaringsutrymmen och hittar amenitykit, tofflor och så pyjamasen som flygvärdinnan kommer med. 7 av 8 platser är upptagna i kabinen och min analys av gänget är: 2 amerikanska awardflygare, en ytterligare lycklig uppgraderad herre och så tre tyskar som andas big business och vana vid kabinen.

Installerar mig till slut på min plats och efter alla reserapporter här på forumet så vet man ju ungefär vad som väntar. Champagne, Kaviar, hummersallad. Men pass på, en liten glitch. Den huvudrätt med kalv jag önskar är slut! Löses dock smidigt genom att de norpar en kalvrätt från C och att jag fick mitt andrahandsval från firstmenyn, räkor och pilgrimsmusslor först och sedan kalven.

Slutbetyget på detta överraskande första besök i F blir att jag är något underwhelmed. Det beror förmodligen på att jag efter alla reserapporter här på BC hade extremt höga förväntningar. Till viss del tror jag att det beror på att jag och den av flygvärdinnorna som jag hade mest kontakt med inte riktigt var på samma våglängd, det blev liksom inget naturligt flyt i konversationen och serveringen.

Till slut måste jag bara säga att toaletterna i First-kabinen är imponerande. Både det faktum att de är större än många badrum jag haft i lägenheter jag bott i genom åren och att 8 personer delar på två toaletter är ju superlyxigt.
 

mha321

Medlem
Flygbolag: Lufthansa
Rutt: New York (EWR) - Munchen (MUC)
Ursprungskabin: Business
Uppgraderad kabin: First (dock bara kabin)
Antal passagerare: 1
När: Jun 2018
Status hos något flygbolags bonusprogram: Eurobonus Diamond
Bokningsklass på biljetten: P

Hade sett fram emot första testen av A350, men Lufthansa gjorde equipment change till A340. Tyckte först det var ett rejält nedköp, tills jag insåg att jag hade kvar plats på rad 2.

Bara business-service (de säljer ju inte First på den rutten alls, eftersom A350 inte har det), men en bra sådan. Och en kort atlantflygning åt det hållet vill man ju ändå mest bara sova så mycket som möjligt på, och det gör man betydligt bättre i First-stolen (för en gångs skull sov jag hela vägen fram tills jag blev väckt för att sätta upp stolen, och så bra sover jag aldrig i Lufthansas business-stol).
 

Annabella

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: ARN-ORD
Ursprungskabin: Plus
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: 2018-06-19
Status hos något flygbolags bonusprogram: Eurobonus Guld
Bokningsklass på biljetten: U

Gjorde plusgrade från Economy till Plus, säte 27F. Gick på planet och en annan hade min plats på sin biljett (ej Eurobonus status). Flygvärdinnan gick iväg och kom tillbaka och sa att jag fick sätta mig på 5F, its your lucky day!
 
Flygbolag: SAS
Rutt: ARN-ORD
Ursprungskabin: Plus
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: 2018-06-19
Status hos något flygbolags bonusprogram: Eurobonus Guld
Bokningsklass på biljetten: U

Gjorde plusgrade från Economy till Plus, säte 27F. Gick på planet och en annan hade min plats på sin biljett (ej Eurobonus status). Flygvärdinnan gick iväg och kom tillbaka och sa att jag fick sätta mig på 5F, its your lucky day!
Gratulerar!
 

ELOS

Medlem
Från Swiss X award ekonomi till Lufthansa first F via Frankfurt idag pga. ändrad flygtyp
Njuter nu av FCT
SK Diamond
LH Senator
 

Attachments

  • IMG_7563.JPG
    IMG_7563.JPG
    30,3 KB · Visningar: 412
Toppen