Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

wayfarer

Medlem
Ja, plötsligt händer det...
I år är det 30 år sedan jag var i Thailand första gången, och ända fram till för 5-6 år sedan hade jag aldrig blivit uppgraderad på Thai Airways.
Det retade mig att så gott som alla jag kände någon gång hade fått uppleva lyckan att sitta en trappa upp i jumbon. Och de försatt heller inte chansen att berätta för mig hur behaglig resan var i premium economy. Jag, å andra sidan, blev surare och surare för varje gång jag åkte utan att bli uppgraderad.
Men för 5-6 år sedan hände det, inte bara en utan två gånger! Jag blev först uppgraderad i gaten på Aralanda, sedan vid incheckningen vid återresan, troligen beroende på att ett hundratal thailändska bärplockare skulle med planet.
Att resa bekvämt är ju ytterst vanebildande och jag insåg snart att jag var fast.
Sedan dess är det slutåkt i economy på långflygningar.
Jag uppnådde också ganska snart guldstatus på Thai Airways.
Dessutom har jag utvecklat en viss förkärlek för att sitta i en lounge och pimpla bubbel.
Av ovanstående kan vi lära att en uppgradering kan få långtgående konsekvenser.
Det ledde ju även till att jag så småningom upptäckte BC och nu sitter här och skriver dessa rader...
 

Steve

Medlem
Åkte till Miami med SAS 5 juni från Köpenhamn, bokade i Go. I kön till gaten kom en av personalen och frågade om vi var familjen @Steve. De kunde erbjuda oss en uppgradering till Plus, vi var 3 vuxna och 4 barn (3 st EBG) som gladeligen tackade ja och hade en trevlig tur över till Miami.
Tidigare har vi fått delar av familjen uppgraderade men nu blev det full pott!
 

nissefalk

Medlem
ÄNTLIGEN efter 4 år med Guld på British Airways så blev det en op-up från Club World till First från Phoenix till London, detta på en poäng resa med en 2 för en Voucher som kom av misstag.....så bra utdelning på denna trippen

Flyt med British Airways nu sitter i Cathay loungen på Bangkok flygplats och ser i appen att jag blivit uppgraderad får World Traveller Plus till Club loggade snabbt in och kollade frugans status på separat bokning och visst hon är också uppgraderad, Tack British Airways för andra uppgraderingen i år, denna är dessutom på Oslo dealen för 4,500kr is WT+ vilket ju indeed blev en himla bra deal till sist....
 

pt_tr

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: SK1530, London - Stockholm
Ursprungskabin: GO
Uppgraderad kabin: Plus
Antal passagerare: 1
När: 2 augusti 2017
Bokningsklass: M
Status: EBG
Första uppgraderingen någonsin! Hade emergency seat 11A och blev bytt till 1A, tror faktiskt att det är bättre benutrymme på 11A? Jag är inte något större fan av kall frukost och kunde inte dricka gratissprit då det var en 06:40-flight och jag skulle direkt till jobbet ;). En varm handduk är dock alltid uppskattat! Min EBS-flickvän fick samma komp-uppgradering på samma rutt för några veckor sedan.
 

Agö

Medlem
Är inget fan alls av rad 1 på SAS intra EU. I mitt tycke sämre benutrymme (bortsätt 1C på vissa plan) och dessutom trängre säten. Föredrar exitrow alla dagar i veckan.
Gamla CRJ-900. A321. Rad 1 extremt vass. Här har vi bulken på en annan modell i SAS flotta. Inte särskilt dåligt benutrymme...

a35dc2bb02733f9b8a318cfe678f3086.jpg
 
Toppen