Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

JonW

Medlem
I have put in the system that I deem you to be upgradeable" ;) vad hon menade med det, vet jag inte...
Att bli "Deemed to be upgradeable", "Suitable for upgrade" etc innebär att man vid incheckning bedöms vara nykter, drogfri, ej psykiskt störd, ej illaluktande, ej medförande småbarn samt hyfsat propert klädd.
Grattis!
 
Flygbolag: Air Canada
Rutt: LHR-YUL
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: Näst intill fullbelagt
När: 13/6-2012
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBG
Bokningsklass på biljetten: K

Flygbolag:Air Canada
Rutt:YUL-LGA
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin:Business
Antal passagerare:Fullsatt
När:17/6-2012
Status hos något flygbolags bonusprogram:EBG
Bokningsklass på biljetten:S
 

Appfly

Medlem
ARN-EWR april 2008 på SAS, Eco till Eco Extra, blev uppgraderad vid incheckning tillsammans med mitt resesällskap. Hade EBS då.

Som EBG har jag fått en uppgradering FRA-ARN från Eco till Eco Extra för hela familjen och jag frågade lite försynt vid gate om det fanns någon rad med ledigt mittensäte där vi kunde ha vår baby i babystol... Då hamnade vi i Eco Extra.
Annars haf jag aldrig blivit uppgarderad under de senaste två åren som EBG och ca 120 segment med *A, varav ca 100 med SAS, dock nästan uteslutande short-haul.
 

henrik l

Medlem
Flygbolag: BA
Rutt: LHR-HKG
Ursprungskabin: Club World
Uppgraderad kabin: First
Antal passagerare: 1
När: 4 oktober 2012
Status hos något flygbolags bonusprogram: BAEC-Gold
Bokningsklass på biljetten: ?

Jag såg på KVS att det skulle kunna finnas möjligheter. Men å andra sidan, jag lär inte var den guldkortsinnehavare som sitter med mest Tier Points i Club World mellan LHR-HKG. Men den här gången var det ingen chock som när jag åkte upp från WT till F. Nu har jag även hunnit se Concorde room, i 20minuter. Kan även konstatera att den Krug Grand Cuve jag fick med CX mellan MXP-HKG, var mycket,mycket godare än den Bollinger som jag fick här:cool:
 

henrik l

Medlem
Om jag ska se något mönster i mina två uppgraderingar till BA-first, så har det var att jag har blivit uppgraderad när jag har gjort första resan på något sätt. LHR-BKK förra sommaren från WT till First, första resan som BAEC-gold. Igår LHR-HKG, första resan på en betald CW, visserligen rea.
 

Skillsen

Medlem
Flygbolag: Austrian
Rutt: VIE - CPH
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: 23 Okt 2012
Status hos något flygbolags bonusprogram: LH SEN
Bokningsklass på biljetten: S

Verkade vara fullt flyg. Fick nytt BP vid gate efter det magiska pipet....
 
Upgrades?

Hej.

Tänkte höra hur ofta ni blir uppgradera från Y till J?...eller kanske till F?


När jag pendlade mellan ARN-AMS så blev jag i princip uppgraderad varje flygning. På longhaul hände det kanske 2 av 10 att jag blev från J till F hos BA eller AF.
 
Toppen