Plötsligt händer det – transfer i Doha utan säkerhetskontroll

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av pierrea, 5 Februari 2016.

1. pierrea

pierrea Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Landade just från Johannesburg för transfer vidare till Arlanda. När vi klev av planet visade personal till vänster om trappan istället för upp mot säkerhetskontrollen som vanligt.

In genom en dörr, runt hörnet och vips så var vi i avgångshallen. Smidigt, mer tid i loungen!

Hur vanligt är detta, och vad avgör om man slipper kontrollen?

Gus gillar detta.
  2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Smidigt tills de kommer på sitt misstag och sedan utrymmer hela terminalen för ny säkerhetskontroll..?

Kanske var för mycket folk i säkerhetskontrollen så de försökte minimera risken för missade anslutningar?

pierrea gillar detta.
  3. Henrik_B

Henrik_B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har även hänt mig en gång i Istanbul vid transfer från Arlanda. Gatebryggan ledde rakt upp till övervåningen.

4. Jonas Larsson

Jonas Larsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hände mig också när jag kom från Colombo för ett par veckor sedan.

5. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha läste Colombia och blev helt mållös i 5 sekunder tills jag insåg felläsningen ;)

Smuffe och EBGGOT gillar detta.
  6. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var en period för ett par år sen då det hände mig flera gånger på IST. Fantastiskt tyckte jag det var. :)

Smuffe gillar detta.
  7. MarSecLtd

MarSecLtd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utan att räkna för mycket så har det hänt vid ca 50% av mina transit på DOH med ankomst ifrån ARN

pierrea gillar detta.
  8. pep

pep Medlem

Jeg anslår at jeg er sluppet for sikkerheskontrol i DOH i ca. 10% af tilfældene (uanset oprindelse og destination). Herligt! Men på den anden side er fast-track meget hurtig at komme igennem

9. thsred

thsred Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Istanbul verkar det bero på om flyget kommer från Europa(/EU?) eller inte.

10. Schlaake

Schlaake Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hände mig i Doha senast jag kom med A 380 från Bangkok och skulle vidare till Arlanda, var bara att knalla direkt till loungen (utan Krug).

Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!