Senaste nytt

Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa

Tomtebo

Medlem
Rutt: Amsterdam (AMS)-Köpenhamn (CPH)
Flightnummer: SK1550
Flygplanstyp: ?
Datum för flygning: 2014-09-08
Restid: 1h15min
Lådans namn: Chantarelle Salad, Smoked Salmon with Potato Salad, Apricot & Quark Cake
Omdöme: Intressant låda. Svampförrätten var lite läskig så rörde inte den direkt men laxen och potatissalladen riktigt bra. Efterrätten saftig och fin!

image.jpg
 

EBGGOT

Medlem
Rutt: Amsterdam (AMS)-Köpenhamn (CPH)
Flightnummer: SK1550
Flygplanstyp: ?
Datum för flygning: 2014-09-08
Restid: 1h15min
Lådans namn: Chantarelle Salad, Smoked Salmon with Potato Salad, Apricot & Quark Cake
Omdöme: Intressant låda. Svampförrätten var lite läskig så rörde inte den direkt men laxen och potatissalladen riktigt bra. Efterrätten saftig och fin!

Visa bifogad bild 27899
Åt den i veckan och tyckte den var den bästa lådan hittills ....
 

MarcusH

Ny medlem
Rostbiff. Smakade mycket bättre än den såg ut. God svampcreme.

Åt denna härom dagen också, flyg från Dublin, den är helt okej, en av de bättre!
 
Rutt: Berlin (TXL)- Arlanda (ARN)
Flightnummer: SK2680
Flygplanstyp: Boeing 737-800
Datum för flygning: 2014-09-16
Restid: 1h20min
Lådans namn: Anchovy Cream, Glazed Porkloin with Spelt & Pumpkin Salad, Chocolate Cake.
Omdöme: Pumpasalladen var lite väl "salt". Fläskkarrén var ingen kulinarisk höjdpunkt dock ätbar och inte torr. Chokladkakan var helt ok. Som helhet en måltid som slank ner utan några krusiduller. Det mousserade vinet serverades i plastglas. Vi var inte många i Plus-kabinen så servicen var synnerligen vänlig och alert. Blev "påtvingad" en flaska extra av det mousserande vinet, något som det går att leva med. En annan notering är att kabinbesättningen bestod av en äldre herre liksom en yngre sådan plus ett par yngre trevliga damer.

IMG_3963.JPG
IMG_3961.JPG
 

Attachments

  • IMG_3964.JPG
    IMG_3964.JPG
    {memory} MB · Visningar: 382

Badger

Medlem
Rutt: Zürich (ZRH)- Arlanda (ARN)
Flygplanstyp: Airbus A319
Datum för flygning: 2014-09-28
Restid: 1h40min

Pastasallad med kräftstjärtar. Ingen överraskning, smakar ungefär som förväntat.
Matlåda ZRH-ARN.jpg
 

itti

Medlem
Rutt: Göteborg (GOT) - London (LHR)
Flightnummer: SK515
Flygplanstyp: B737-800
Datum för flygning: 2014-09-21
Restid: 2h05min
Lådans namn: Seafood tart, brisket with roastedroot vegetables, mocca & quark cake
Omdöme: Smakade bra och pepparrotskrämen var väldigt god.


IMG_4398.jpg
IMG_4399.JPG


Har någon en bild på frukosten i Plus?
 
Toppen