Senaste nytt

Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa

ekf

Medlem
Sk449, GOT-CPH 13 april:
Fresh bite och Plane Ale. Jag tycker att denna fresh bite var riktigt trevlig, om än inte lyxig öht.
"Chicken Nordic Coleslaw & Dill Chips"
IMG_0100.JPG
 

olo

Medlem
Överlag god. Framförallt var det bra smak på bulgur timbalen och på hummusen.
Oh ja, de är klassiker. Den ruggigt obehagliga mintbulguren sedan starten.
Dags för fler pudlar från min sida i tråden...
Till den på SAS catering som har läst att jag sade att bulgurtimbalen var helt okej: Jag har ändrat mig! Förlåt! Kan ni sluta lasta den på mina flighter nu?
 

olo

Medlem
Den 28 maj skall ett nytt ombordkoncept presenteras och några förändringar är att:
- nya menyer för maten i Plus (Äntligen!)
- fresh biten försvinner, nu blir det rullar för hela slanten
- juice på 1L tetra återkommer

Så, äntligen nya smaker i Plus. Vad tror vi om denna förändring? Vem blir först att prova?
 

Fosca

Medlem
Den 28 maj skall ett nytt ombordkoncept presenteras och några förändringar är att:
- nya menyer för maten i Plus (Äntligen!)
- fresh biten försvinner, nu blir det rullar för hela slanten
- juice på 1L tetra återkommer

Så, äntligen nya smaker i Plus. Vad tror vi om denna förändring? Vem blir först att prova?

I vilket format hade de juice tidigare? Stora förpackningar brukar jag reaktivt tänka kommer innebära ett par steg ner i servicenivå.
Exempelvis om man jämföra food servicen på Air Canada och South African Airlines så är SAA milsvid bättre på alla sätt. I alla fall i Economy.
Air Canada har bara sina stora packningar och man får små plastmuggar till bords, vilket betyder att man till slut inte orkar be om påfyllning efter man fått sina 2dl vatten totalt. Mer mat kan man glömma. På SAA har jag bara blivit mött av motsatsen. Aldrig blivit nekad mer juiceförpackningar eller vattenflaskor (0,5dl) och vill man ha en extra portion mat är de inte helt omöjliga att bjuda på det.

När ett flygbolag introducerar food service-förändringar blir jag alltid misstänksam :) Oftast brukar det innebära de har hittat något de kan spara in på. Håller tummarna att SAS överraskar. :)
 
Toppen