Senaste nytt

Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa

Alf

Medlem
De flesta flyg är innan 16.00 då de flesta måltider är kalla? Nyfiken på måltider efter 16.00 :)
Trevlig tråd.

Fortfarande kalla. Åkte till AGP förra veckan 16.20 och det var kall rostbiff. Seg och senig, ingen höjdare alls på en 4 timmars flygning.
 

GOTATH

Medlem
Rutt: Aten-Göteborg
Flightnummer: SK2940
Flygplanstyp: B737-800
Datum för flygning: 2014-07-08
Restid: 3h 25 min
Lådans namn: Economy Extra-låda utan innehållsförteckning. Förrätten var rivna morötter, sallad, vindruvor och en oliv. Till huvudrätt serverades tonfisksallad med grillade grönsaker och en jordgubbscheesecake till efterrätt. Avslutningsvis en liten chokladbit.
Omdöme: Varken förrätt eller huvudrätt smakade något särskilt. Efterrätten och chokladen var dock god. Misstänker att cateringen skedde i Aten eftersom det var grekisk choklad och inte den vanliga designen på lådan.
DSC_1482.jpg
 
Haha, du gillar Bernard Massard ser jag :)
Jeg bliver jo nødt til at teste hver gang, ellers opdager jeg ikke hvis den er blevet bedre ;)


De flesta flyg är innan 16.00 då de flesta måltider är kalla? Nyfiken på måltider efter 16.00 :)
Trevlig tråd.
Mine LHR-CPH, CPH-PMI og BCN-CPH er alle eksempler på Evening Meal - aftenmåltidet der består af forret, hovedret og dessert.
 

flybob

Medlem
Rutt: Amsterdam (AMS)- Köpenhamn (CPH)
Flightnummer: SK1550
Flygplanstyp: A319
Datum för flygning: 2014-07-16
Restid: 1h
Lådans namn: Shopska Salad, Pork Fillet, Orange Brownie
Omdöme: Smakade faktiskt helt ok. Brödet kan inte varit allt för varmt på frukosten, för det var bara underdelen som var stenhård! Älskar tandpetare samt våtservett man får! Sammanfattningsvis så var jag mätt och belåten, och mer kan man ju inte begära.

2014-07-16 17.53.28.jpg 2014-07-16 17.53.35.jpg



AMS-OSL (19.05 11/6) och ARN-AMS (17.25 14/7) bjöd båda på den - enligt mig - äckliga "Coppa, Herb Chicken, Carrot Cake", men jag har dessvärre inga bilder.
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Det blev ingen bild på lådan på gårdagens SK1856 (MAD-ARN) men lådan var helt ok. En papperslåda HELT UTAN innehållsförteckning men jag antar att det var kalkon/anka eller kyckling samt colseslaw. Ost och någon kaka.

Lite förvånande att de delar ut lådor helt utan innehållsförteckning men jag antar att det kan vara beroende på att de lådorna inte säljs...

I princip tyckte jag maten (trots upplägget med papkartong) absolut slår det mesta BA serverar. Nu var det ganska fullt och bara en ledig plats i Plus-kabinen och då är det ekonomiklass på gammalt sätt - men får man ledig plats är det (frånsett Champganen) i stort sett vad BA erbjuder.

P.S. Jag tror det var någon mer från bc.se ombord i Plus. Ge dig tillkänna ;)
 
Last edited:

xmit

Medlem
Det blev ingen bild på lådan på gårdagens SK1856 (MAD-ARN) men lådan var helt ok. En papperslåda HELT UTAN innehållsförteckning men jag antar att det var kalkon/anka eller kyckling samt colseslaw. Ost och någon kaka.

Lite förvånande att de delar ut lådor helt utan innehållsförteckning men jag antar att det kan vara beroende på att de lådorna inte säljs...

I princip tyckte jag maten (trots upplägget med papkartong) absolut slår det mesta BA serverar. Nu var det ganska fullt och bara en ledig plats i Plus-kabinen och då är det ekonomiklass på gammalt sätt - men får man ledig plats är det (frånsett Champganen) i stort sett vad BA erbjuder.

P.S. Jag tror det var någon mer från bc.se ombord i Plus. Ge dig tillkänna ;)

Minst 2 till, jag och Lloyd. ( Dock oberoende av varandra )

Satt du möjligen på 1A ?
 
Last edited:

Hansi

Medlem
På SK533 fredagen 18/7 var det fläskfilé, coscouse med minst 10 vitlökar i och sallad. Helt oätligt. Bytte till macka.
På SK532 måndagen den 20:e fick vi varmrökt lax med dillmajonäs och klyftpotatis och sallad. Bland det godaste jag ätit ombord!
 

Agö

Medlem
På SK533 fredagen 18/7 var det fläskfilé, coscouse med minst 10 vitlökar i och sallad. Helt oätligt. Bytte till macka.
På SK532 måndagen den 20:e fick vi varmrökt lax med dillmajonäs och klyftpotatis och sallad. Bland det godaste jag ätit ombord!

Mmm, laxen låter flott. Du har ingen bild?
 
Toppen