Senaste nytt

Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa

Winquman

Medlem
16e4640c9118760e44bfb7d546f3bd3e.jpg

9cee3877ec7c6ddaf9a8cee28660766b.jpg


LHR-CPH. Rätt tveksam rakt igenom idag. Trista hårda nudlar, segt kött och torr kaka som mest smakade syntetiskt.
 

fcx

Medlem
En liten fråga bara. Vad är det för kött i cecina? Wikipedia säger så här, och känner jag SAS rätt så kan det vara precis vilket av alternativen som helst.

Cecina is similar to ham and is made by curing beef, horse or (less frequently) goat, rabbit, or hare.

Jag citerar mig själv eftersom jag fick den där lådan igen. Det är nötkött.
 

ARNBER

Medlem
16e4640c9118760e44bfb7d546f3bd3e.jpg

9cee3877ec7c6ddaf9a8cee28660766b.jpg


LHR-CPH. Rätt tveksam rakt igenom idag. Trista hårda nudlar, segt kött och torr kaka som mest smakade syntetiskt.

Vi hade samma låda på tisdag och tyckte att den var jättegott. Nudlarna är lagat efter en japansk recept och ska vara lite hårda. Smaken är som baken :)
 

Winquman

Medlem
Vi hade samma låda på tisdag och tyckte att den var jättegott. Nudlarna är lagat efter en japansk recept och ska vara lite hårda. Smaken är som baken :)
Absolut. Kan nog ha haft lite oflyt med lådan just den dagen också, jag brukar annars (konstig som jag är) tycka om flygmat. Får mig att fundera på hur mycket samma låda kan variera över tid och plats.
 

Glenn E

Medlem
image.jpeg
image.jpeg
Och på vägen tillbaka Warszawa till Köpenhamn idag blev det:
Dennes Cured Salmon with a Capri Potato Salad & Dill Créme .
Gott. Passade utmärkt med en ganska lätt måltid. Efter maten blev det en Mikkeler.
 
Toppen