Senaste nytt

Plåta Boxen - mat i SAS Plus inom Europa

Status
Stängd för vidare inlägg.

kristerj

Medlem
Några bilder från gårdagens flygning Arlanda - Edinburgh

IMG_0159.JPG

Låda med lax, maten var god. Dock krångligt att äta med skinn på laxen och maten staplad på höjden. Med potatisen och sås/kräm i botten fick man äta den sist, jag hade fördragit att man kan variera mellan sallad, lax, potatis osv. Besticken var väldigt små.


IMG_0160.JPG

"Buskvin" ingen höjdare.

IMG_0161.JPG

Menykort


IMG_0164.JPG

God choklad!
 

Attachments

  • IMG_0162.JPG
    IMG_0162.JPG
    79,5 KB · Visningar: 492

XXX

Medlem
Tog ingen bild för jag tyckte nog inte det var något att ta på. När man väl hittat alla grejer så inser man att gaffeln är så kort att den knappt räcker ner till maten. Att få bort skinnet från laxen var omöjligt utan hjälp från fingrarna och så var dom kladdiga. Hela bordet var i princip fullt av alla grejer man får med. Sen föll inte tomatmuffinsen mig i smaken men den kanske andra gillar. Allt som allt känns detta som ytterligare flopp från SAS matavdelning. Tyvärr
 

simeo

Medlem
Hade inga problem med laxen, och kunde även äta hela innehållet med en hand, men höll i och för sig kuben i den andra. Dock det första man kom till var oljedressingen som hade läckt redan innan något försök att öppna den. Att sen öppna nästa förpackning med olja på fingrarna blev inte direkt enklare. Annars så kändes det rent psykologiskt som "mindre mat", men med den lilla gaffeln så tog det längre tid än tidigare, vilket bara blir stressande för alla på en kort flygning.
 

Moco

Medlem
SK2549 ARN-MAN i eftermiddags; cube med lax som var mycket bättre än de tidigare, oftast stenhårda laxbitarna. För korta bestick för djupet på boxen, annars både gott och bra. Chokladasken är verkligen toppen, så ett riktigt lyft där får jag tillstå. Dessutom riktigt bra och service minded besättning med purser Patrik i spetsen. Sällan det är såhär bra, men när det är det så ska det berömmas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen