Senaste nytt

Pinsamt SAS!

Jag har också alltid fått email från SAS vid tidtabelländring.
Skönt att det löste sig för kunden och han fick rejäl konpensation :)

Norwegians FLL passagerare som vänta 45 h på flygplatsen och vissa fick sova två nätter på terminalgolvet och som grädde på moset tillslut fick flyga tillbaka till ARN utan någon mat eller dryck på den 9 h långa flighten kommer knappast få nån ersättning alls från Kjos.
Massor med DY passagerare har gått till media med 0 resultat.
 
Last edited:

Jaws

Medlem
United också... Och Norwegian...

Undrar vad det står på Norwegians sms:
1. Du har köplats 347 på att få åka hem igen.
2. Du kan uppgradera din biljett så att Du får förtur på nästkommande flight.
3. Du skulle ha valt en bättre reseförsäkring.
4. Norwegian lyckönskar Er till förlängd semester/vistelse på exklusivt resmål utan extrakostnad.

Norwegian får säkert det till något positivt i sin marknadsföring...:rolleyes:

Med vänlig hälsning/Jaws

PS undrar vad den norske journalisten skulle ha skrivit,Test av direktefly fra Oslo til New York - VG Nett om Reiseliv, om han hade varit på den flighten... DS
PPS ursäkta OT DDS
 
Alla bolag gör fel någon gång inte bara SAS som det låter i denna tråd. Jag har själv fått alltid e-post eller sms från SAS när något ändrat, samma har det varit också från t.ex. Finnair och Estonia.

Jag tycker att trots allt SAS löste denna situation på bra sätt och fick till slut positiv PR att tog större ansvar än vad de kanske borde tagit i situationen. Kan vara att jag är fel, men för mig låter det så.

God fortsättning till er alla!
 
Två sakfel i ditt inlägg:

1. SAS Kommunikationsdirektör fick tillfälle att uttala sig i Expressen, vilket hon också gjorde. Så visst har vi delvis fått höra båda sidor. Att höra med personalen som har agerat illa skulle ju knappast ge något med tanke på att det ligger i sakens natur att de skulle skylla ifrån sig sitt agerande för att inte framstå som idioter hos sin arbetsgivare. Kommunikationsdirektören verkar på inget sätt förneka det som skett. Vilket för mig visar att hon är medveten om att SAS personal av och till agerar just så där illa.

2. Det var väl ändå inte resenären som var otrevlig enligt reportaget? SAS personalen däremot verkar ju ha vaknat på helt fel sida den julaftonen och tagit ut all den frustrationen på en resenär vars jul SAS bristfälliga informationssystem precis förstört.

Om jag inte missminner mig fick även du tjafsa en del fram och tillbaka innan SAS faktiskt rättade till sitt misstag när du drabbades själv? Det lär inte ha varit första eller sista gången SAS fallerar att informera sina resenärer om större tidtabellsändringar och först vägrar att ta ansvar för sina misstag.
AIX
Du har läst vad Expressen vill att du ska läsa, vad SAS Kommunikationsdirektör har sagt har du ingen aning om, Exp. skriver vad som passar bäst in eller vad som säljer bäst. Begär ut bandupptagningen från Exp. så förstår du. Allt vad Exp och AB skriver är vad som passar dom bäst i ekonomiskt avseende, långt ifrån sanningen/verkligheten.
Ha ett bra slut och ett gott nytt år.
 

Alx

Medlem
AIX
Du har läst vad Expressen vill att du ska läsa, vad SAS Kommunikationsdirektör har sagt har du ingen aning om, Exp. skriver vad som passar bäst in eller vad som säljer bäst. Begär ut bandupptagningen från Exp. så förstår du. Allt vad Exp och AB skriver är vad som passar dom bäst i ekonomiskt avseende, långt ifrån sanningen/verkligheten.
Ha ett bra slut och ett gott nytt år.

Du har ingen aning om vad jag vet och inte vet. Inte heller hur jag har läst in Expressens artikel. Så jag ber dig vänligt men bestämt att låta bli att lägga ord i munnen på mig och istället tala för din egen sak. Jag är mycket väl medveten om att framför allt kvällspressen inte är särskilt trovärdiga i sin rapportering. Vilket också framgår när jag skriver att "vi delvis fått höra båda sidor"... Men ingen rök utan eld brukar vara en lagom måttstock oavsett vilken sida som uttalar sig, även när det handlar om SAS.

Eftersom jag personligen dessutom varit med om liknande otrevliga och ohjälpsamma bemötande från SAS personal i en snarlik situation är det inte särskilt svårt för mig att se att detta kan hända även andra.

Det vi ganska säkert vet är att SAS uppenbarligen efter det att Expressen uppmärksammat det hela valde att helt vända om och ersätta killen ganska rejält. Som sagt, ingen rök utan eld!

Ha ett bra slut och ett Gott Nytt År!
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Jag tycker det varierar lite med mail/sms som informerar om tidtabellsändringar. Nu händer det inte så ofta så jag kan ha ett statistiskt underlag, men jag har exempel på när jag fått SMS men inget mail och tvärtom, samt såväl SMS som mail. En gång kan jag med bestämdhet säga att jag inte fick någon information och kom ut till Arlanda 3 timmar för tidigt :( (Men det var ju åt rätt håll - värre hade det varit om jag kom ut 3 timmar försent)
 

taxvalp

Medlem
AIX
Du har läst vad Expressen vill att du ska läsa, vad SAS Kommunikationsdirektör har sagt har du ingen aning om, Exp. skriver vad som passar bäst in eller vad som säljer bäst. Begär ut bandupptagningen från Exp. så förstår du. Allt vad Exp och AB skriver är vad som passar dom bäst i ekonomiskt avseende, långt ifrån sanningen/verkligheten.
Ha ett bra slut och ett gott nytt år.

Då jag förmodligen är en av få här som faktiskt arbetat som kvällstidningsreporter i några år innan jag bytt till en helt annan karriär så vill jag ta risken att gå OT här. Man kan kritisera media för mycket men sådan här svepande och insinuant mediekritik tycker jag personligen inte hör hemma på ett annars så klokt forum som BC.
Alx har redan svarat klokt - men angående de ekonomiska incitamenten så är ju SAS stor annonsköpare i kvällspressen så bäst hade väl varit om Expressen höll helt tyst, om teorin ovan nu hade med sanningen att göra...
 

taxvalp

Medlem
Man behöver ju inte direkt anstränga sig för att finna sånt som stöder påståendet att journalister är
sveriges sämst utbildade akademiker, och att den s.k. utbildningen enbart består av politisk indoktrinering.
Folk tycker inte som journalister

Det där fick jag ofta höra när jag fortfarande var verksam i branschen - men argumentet om politiskt indoktrinering under utbildningen bet aldrig på mig eftersom jag liksom många andra i beslutsfattande position bara hade gymnasieutbildning... :p
 
Toppen