Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
A

Aurora

Guest
Vågar man lita på detta? Har en Londonbokning från Landvetter den 22e maj...

Jeg bekymrer meg ikke (har bookings 1-3 juni) - de kan ikke gå til streik. It's as simple as that. De kan true med streik, for å forhandle litt ekstra, men noe streik for SAS nå forstår de ikke går bra. Samme gjør SAS. Så no worries, mener jeg :)
 
Enligt denna sidan så är det Arlanda, Kastrup och Gardemoen som påverkas av strejken från den 21e maj.
http://www.lag-avtal.se/nyheter/…/medling/article3907168.ece

Vågar man lita på detta? Har en Londonbokning från Landvetter den 22e maj...

Nu funkar inte länken, men det finns ingen bas på landvetter. Flyget Heathrow-Landvetter flygs om jag minns rätt av piloter ifrån Arlanda och kan därför omfattas av en strejk. Dock svårt att säga säkert utan att ha sett orginalkällan.
 

Jimmy Elwing

Ny medlem
Har uppdaterat länken ovan...

Frågade SAS via Facebook och de svarade: "Som det ser ut just nu så gäller ingen eventuell strejk ifrån Landvetter."
 

jerixon

Medlem
Aj aj aj... Jag flyger Göteborg-Stockholm-Helsingfors 21a och hem den 22a.... Ser inte bra ut det här!
 

olo

Medlem
Hur fungerar det med poängintjäningen vid en ombokning - är det orginalbokningen eller den nya routingen som styr?
 

mha321

Medlem
Hur fungerar det med poängintjäningen vid en ombokning - är det orginalbokningen eller den nya routingen som styr?
Så länge det är sas som flyger och eurobonus du krediterar till så brukar det inte vara några problem att få poäng enigt originalbokningen så vitt jag vet. Däremot om det är annat bolag som flyger eller annat program, så kan det vara värre...
 
  • Gilla
Reactions: olo
Toppen