Bump
För ganska många år sedan lyckades jag få 2 eller kanske 3 (minnet bleknar) trasiga/skadade väskor utbytta på Kastrup. När jag i somras reste med LH till New York (via Frankfurt) så kom min hardcase-väska fram utan sitt vänstra hjul. Gick till LH/Swiss arrival service och visade upp väskan. Fick ett papper utskrivet och uppmaning att INTE anmäla det på Frankfurt vid hemresan utan vänta tills jag kom till Kastrup.
Lydig som man är så gjorde jag det, men SAS arrival service hade inte mycket till övers för mig denna gången utan hänvisade till LH kundservice. Sagt och gjort, jag orkade inte bråka utan mejlade och bifogade en bild och kvitto (i NY gick jag till Macys och köpte en ok väska för 165 USD). Hade inte några förhoppningar om att det skulle bli någon ersättning. Detta var i skiftet juli/aug, men idag ringde en trevlig man och ville ha ett IBAN nummer så att de kunde betala ut full ersättning, 165 USD omräknat till SEK. Har just mejlat tillbaka och tackar därmed för god service!
Min gamla hardcase var köpt på Claes Olsson för gissningsvis en femhundring. Oops.