Senaste nytt

Perfekt service vid skadad väska av SAS Arrival Service T5

Kan intyga att det är smidigt på Arlanda hos SAS. Har fått nya väskor "på stående fot" vid minst tre tillfällen senaste åren. Minimal byråkrati. (vid samtliga tillfällen har jag ej rest med SAS utan med Lufthansa/Air Canada).
Kan bekräfta att det är minst lika smidigt om inte ännu bättre på GOT. Menzies hanterar tjänsten åt AF/KL och SK har eget. Förstörd Samsonite ersätts av en Samsonite på plats.
 
Bump

För ganska många år sedan lyckades jag få 2 eller kanske 3 (minnet bleknar) trasiga/skadade väskor utbytta på Kastrup. När jag i somras reste med LH till New York (via Frankfurt) så kom min hardcase-väska fram utan sitt vänstra hjul. Gick till LH/Swiss arrival service och visade upp väskan. Fick ett papper utskrivet och uppmaning att INTE anmäla det på Frankfurt vid hemresan utan vänta tills jag kom till Kastrup.

Lydig som man är så gjorde jag det, men SAS arrival service hade inte mycket till övers för mig denna gången utan hänvisade till LH kundservice. Sagt och gjort, jag orkade inte bråka utan mejlade och bifogade en bild och kvitto (i NY gick jag till Macys och köpte en ok väska för 165 USD). Hade inte några förhoppningar om att det skulle bli någon ersättning. Detta var i skiftet juli/aug, men idag ringde en trevlig man och ville ha ett IBAN nummer så att de kunde betala ut full ersättning, 165 USD omräknat till SEK. Har just mejlat tillbaka och tackar därmed för god service!

Min gamla hardcase var köpt på Claes Olsson för gissningsvis en femhundring. Oops.
 
Toppen