Senaste nytt

Pendeltåg till Arlanda från december 2012

Åkte med pendeln till Arlanda idag. Tåget funkade fint, men usch vilken flaskhals betalstationen är. Alldeles för lång väntan innan man kan gå in på Arlanda.

Köpte du passagen på Arlanda eller hade den i pappersforrm? Jag hade den på mitt vanliga Access-kort, så det var bara att använda spärren, fast för att komma ut då ;)
 

Agö

Medlem
Intressant om Flygbussarna mot SL.

2013-02-13

Inget ingripande mot pendeln till Arlanda

Det ifrågasatta konkurrensproblem som Flygbussarna Airport Coaches anfört till Konkurrensverket angående SL:s och Upplands lokaltrafiks pendeltågslinje via Arlanda kommer inte att utredas vidare av Konkurrensverket.

Flygbussarna har i en anmälan framfört att SL:s nya pendeltågstrafik mellan Stockholm och Arlanda strider mot konkurrenslagens bestämmelser om konkurrensbegränsande offentlig säljverksamhet.

Efter att ha undersökt det ifrågasatta konkurrensproblemet närmare, har Konkurrensverket bedömt att det inte finns skäl att ytterligare utreda de förhållanden som påtalats i klagomålet.

Läs beslutet här.
 

Senator

Moderator
Testade detta idag från Årstaberg. Jag har ca 10min promenad från kontoret i Västberga. 55min dörr till dörr för 75kr är en bra deal, och bara taxi är snabbare men kostar 575kr. Det tar mig 10min från mitt hem till Karlberg så nu är detta ett mycket bra alternativ.
 

Sakoz

Medlem
Var på Arlanda stannar SLs pendeltåg? (UL hemsida säger att det är 20 min promenad från tåget till Terminal 5)
 

Sakoz

Medlem
Hm, samma perrong som för SJ? Har nämligen inte sett något SL tåg när jag varit där senaste tiden.
Har bara sett UL och SJ.

Men det är i alla fall Sky City (någonstans). :) Tack för snabbt svar!
 

Sakoz

Medlem
Dr. Miles och Jan Pettersson!

Tack för snabba svar, då har jag bara haft maximal (o)tur och inte sett något SL tåg.
När jag tänker efter så är du ju SL spärrar uppe i SkyCity sedan en tid tillbaka. Men jag blev lite osäker så jag skickade ut en fråga... "å så blev det löst" :)
 
Dom gånger jag nyttjat pendeln har jag faktiskt bara sett SJ-tåg där en gång... och aldrig UL-tåg, det verkar vara förhållandevis dött där nere jämfört med ARN-express där det går tåg hela tiden. :)
 
Toppen