Passproblem, behöver jag pass för resa till Polen?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av micke, 2 Mars 2013.

1. micke

micke Medlem

Efter "utmärkt" planering och en biljett till Krakow på 4-8 mars kom jag på att jag skulle kolla när mitt pass år ut.
    Ser nu att det går ut den 12 mars.
    Kommer jag att bli ivägsläppt överhuvudtaget. Har för mig att passet måste gälla minst 6 mån. Från utresedagen eller nåt i den stilen.

2. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller det verkligen inom Europa och EU?

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Öh, är ligger inte Krakow i Polen? Polen är ju med i Schengen, så du behöver väl inget pass för att åka dit..?

4. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Polen är ett schengenland. Ditt pass inte ha längre giltighetstid än till datumet för hemresan.

Hur länge måste passet gälla? - EU-upplysningen vid Sveriges riksdag

Du behöver ett pass eller nationellt ID-kort. Dock är det inte speciellt troligt att någon kommer att kolla på det.

5. micke

micke Medlem

Tackar för svaren. De verkar ju som jag blir ivägsläppt iallafall.

6. Homer

Homer Medlem

Hört talas om google?

If you are a national of EU/EEA/EFTA countries you don't need a visa to travel to Poland and you can enter Poland provided that your passport or national identity card is valid at least for the period of your stay in Poland.

Visas

3 personer gillar detta.
  7. micke

micke Medlem

Vad är Google kära lilla Homer. Beklagar att jag störde den kära lilla eftermiddag.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    4 personer gillar detta.
  9. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Allvarligt? Trevlig stämning ni sprider bland oss... Var det tänkt att på ett skämtsamt sätt, fine, men det gör sig inte så bra i skriven form.

kan hälsa att när jag tryckte vidare på länken fick jag upp googel maps.

3 personer gillar detta.
  10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, det var inte tanken. Nåja, om du missat siten, testa att gå till "www . lmgtfy . com". Den brukar alltid ge upphov till glädje.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!