Passerade 90000 poäng i tisdags kväll - när kan jag boka Poäng+Pengar med 30%

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av perhall, 24 Oktober 2015.

1. perhall

perhall Medlem

Normalt brukar väl poängen komma in efter ca två dygn. Det har de ännu inte gjort och jag behöver boka poäng+pengar.

Min fråga: Får man den högre statusen i systemet direkt när man passerat 90 000 poäng?

Jag har avnjutit lite andra flygbolag ett tag och nu är ju guld säkert för nästnästa år så nu ska jag bojkotta SAS 737:eek:r ett tag och njuta av att testa annat...:)
    Per

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger man SAS tar det 1-5 dagar att få in poängen. Andra bolag 1-2 veckor.

3. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte helt.... fick vänta 11 dagar en gång på en ynka flight mellan CPH-WAW med SAS.

4. ESSA

ESSA Medlem

Vad är "P+P med 30%"?

5. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2 arbetsdagar med ANA, iaf i förra och förrförra veckan.. Men jag håller med om SAS, upp till en vecka är min erfarenhet

6. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Poäng + Pengar (Bästa tillgänglighet på bonusbiljetter)....

ESSA gillar detta.
  7. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Poäng+Pengar antar jag, 10% rabatt för EBS, 20% för EBG och 30% för EBD

ESSA gillar detta.
  8. obs

obs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jeg antager at der henvises til køb af billet for point + cash hvor Diamond-medlemmer får 30% rabat.

ESSA gillar detta.
  9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske bäst att undvika förkortningar i rubriken som ingen förstår. Trodde P+P syftade på Priority Pass.

ESSA gillar detta.
  10. mha321

mha321 Medlem

För att svara på den faktiska frågan - så var det åtminstone när jag blev EBG för ett antal år sedan. Så vitt jag vet är det så fortfarande, så länge systemen funkar som de ska. Möjligen var det "vid nattkörning samma kväll", men definitivt inte mer än så.

Men däremot naturligtvis inte innan poängen faktiskt postas till kontot. Vilket det inte finns några direkta svar på hur lång tid det tar annat än "varierar".

Sedan om det slår igenom i alla delar så att det t.ex. blir tillgängligt för att boka poäng+pengar med rabatten vet jag inte. Med tanke på hur det brukar se ut med kopplingarna i systemen skulle det inte förvåna mig om det tar någon/några dagar extra innan det funkar där också.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!