Passbook i iOS 6

Diskussion i 'Övrigt' startad av bL0m, 12 September 2012.

1. bL0m

bL0m Medlem

Hej,

I samband med att nya iPhone 5 lanserats så har Apple även visat lite nya gadgets i iOS 6 operativet.

En rolig nyhet är Passbook som redan nu fungerar med Delta och även med hotellkedjan Starwood. Kort och gott så är detta ingen större nyhet då liknande lösningar på mobiltelefonerna finns idag, men det är lite kul att detta finns som alternativ till oss resenärer.

Untitled.jpg

Edit:

Nu har jag hittat en länk där de sammanfattar denna applikation:

http://www.quora.com/Passbook-iOS-a...e-wallet-Passbook-impact-other-mobile-wallets

Passbook is an iOS 6 app fully integrated into iOS 6 with developer APIs to extend current features to other iOS apps. Passbook will have APIs for centrally locating just about all gift cards, loyalty cards, reward cards, incentive cards and ticketing.

Last edited: 12 September 2012
    1 person likes this.
  2. P.E.

P.E. Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När kan det tänkas bli en standard bland flygbolagen?

3. Berrsus

Berrsus Medlem

Vad är det och hur fungerar det?

4. Bamsefar

Bamsefar Medlem

Vad: En möjlighet att samla alla dina medlemskort i mobilen.

Inget direkt nytt som sagt, mer än att Apple lagt in det i sin egna programvara ?

För övrigt är jag förvånad att man inte kom med något nytt med iPhone 5 - visst jag hatar Apple för sitt j*vla patentstrulande. Men var detta allt man har att komma med ? Apple - this is your wake up call !!

5. bL0m

bL0m Medlem

Apples Keynote pågår fortfarande och jag hoppas att kunna komplettera med mer information antingen ikväll eller under morgondagen.

Se det som en digital mapp där du bläddrar mellan dina digitala bokningar för flyg och hotell. Jag tror även att du kan samla dina medlemskort i denna applikation (Som Bamsefar nämnde).

6. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den skall tydligen även lagra e-ticket, vilket låter smidigt! :)

7. bL0m

bL0m Medlem

EDIT:

Läs mitt första inlägg så finns det en länk där denna applikation sammanfattas så här:
    Passbook will have APIs for centrally locating just about all gift cards, loyalty cards, reward cards, incentive cards and ticketing.

Ni som vill följa keynoten så kan ni titta på denna länk:
    http://www.engadget.com/2012/09/12/apple-iphone-5-liveblog/

Det är enbart bilder från en fotograf samt en person som bloggar om alla aktivitet.

Last edited: 12 September 2012
  8. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite OT, men när ska SAS lyckas fixa en app....? När IPhone7 kommer...

9. Abbe

Abbe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt smidigt och bra av Apple, dock förvänta jag mig lite mer av Iphone 5! Hur som helst så den ser bra ut:)

10. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite besviken på iPhone 5, ska man ta sig till USA och göra en krona ändå kanske:confused:
    Släpps dock ganska nära inpå i Sverige så är nog inte så värt egentligen.

Den är sjukt snygg ja, men det är väl typ allt.

Kommande Lumia 920 slår den väl på typ alla punkter förutom tunnhet, vikt osv men hur viktigt är det? ...
    Batteritiden är det största av skämt, mycket lägre än t.ex Samsung SII som redan har dålig..

Nåväl, får se vad vad prislappen landar på men eftersom det är Apple så får man väl gissa på runt 6-7000 SEK i Sverige vilket är 40-50% överpris om man ser till vad man får..

Last edited: 13 September 2012

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!