Senaste nytt

Passagerare stoppas av tull vid avstigning av planet på Arlanda

Flood

Medlem
Haha, ja Amsterdam känns prioriterat. De enda två gångerna jag har mött tull med hund i bridgen har varit AMS-ARN. :)
 

AABack2ARN

Medlem
Mycket av kontrollerna av incheckat bagage sker innan det kommer ut på bandet (ofta med hjälp av hundar). Men dessvärre råder det väl brist på sniffarhundar...
 

Holloman

Medlem
Händer rätt ofta numera, speciellt när man kommer från Holland av någon märklig anledning....
Häromveckan stod tull med vovve och sniffade redan inne i bridgen. Ute i gaten stod polis och frågade efter "Pass, biljett, BP!".
En av delarna visade sig dock räcka.
Och detta gällde alla passagerare vad jag kunde se.
Sannolikt ett sätt att punktmarkera högriskdestinationer.
Nackdelen är väl att man lär folk att smuggla knarket i checkat bagage istället, för i tullfiltret var det som vanligt tomt o öde...

Amsterdamflygen har de väl mött så i många år nu. Ofta är det högre bemanning även i tullfiltret när man kommer från Amsterdam.
 

JonW

Medlem
Nja, i vart fall sista två gångerna jag välkomnats i bridgen har det varit helt igenbommat i filtret..
 
Med tanke på hur många flygningar AMS-ARN det är per dag, så skulle de väl knappt hinna göra annat än att trappa upp och ner bemanningen i tullfiltret hela tiden.
 

Agö

Medlem
I måndags var det kontroll vid ankomst från Köpenhamn med SAS. Tre tullare med narkotikahund i bryggan.
 
Toppen