Senaste nytt

Passagerare blev utnämnd till ”resans otrevligaste”

NoLimit

Ny medlem
Ikke for å være frekk, men hadde jeg reist businessclas og blitt nektet nøtter til drinken fordi ei med allergi sitter på økonomiklasse så ville jeg blitt svært skuffet. Hun har ingen rett til å ødelegge totalopplevelsen i business som jeg faktisk har betalt for... Som andre nevner, har man spesielle behov får man innrette seg etter dette selv og ikke plage alle andre.
 
Ikke for å være frekk, men hadde jeg reist businessclas og blitt nektet nøtter til drinken fordi ei med allergi sitter på økonomiklasse så ville jeg blitt svært skuffet. Hun har ingen rett til å ødelegge totalopplevelsen i business som jeg faktisk har betalt for... Som andre nevner, har man spesielle behov får man innrette seg etter dette selv og ikke plage alle andre.
Instämmer.
 

Bryant

Medlem
Ikke for å være frekk, men hadde jeg reist businessclas og blitt nektet nøtter til drinken fordi ei med allergi sitter på økonomiklasse så ville jeg blitt svært skuffet. Hun har ingen rett til å ødelegge totalopplevelsen i business som jeg faktisk har betalt for... Som andre nevner, har man spesielle behov får man innrette seg etter dette selv og ikke plage alle andre.

Jag har svårt att förstå hur att inte få nötter kan förstöra en resa i C? Älskar du nötter över allt annat?
 

Jay

Medlem
SAS har riktiga attitydproblem bland personalen (dock är de något yngre ganska trevliga). Tycker det är något märkligt att många på forumet risat bolag som ex. EK,TK eller QR för inkonsekvent service, där personalen har av oerhört högre lägstanivå än på just SAS. Min "top 10" lista av dålig service består nog tyvärr till övervägande del av SAS. Många gånger är bemötandet på en helt oaaceptabelt låg nivå, men nu är det inte helt utbenat vad som faktiskt har hänt i just detta fall och det finns säkert en annan sida av händelsen som man borde invänta innan man uttalar sig vidare.
 
Ikke for å være frekk, men hadde jeg reist businessclas og blitt nektet nøtter til drinken fordi ei med allergi sitter på økonomiklasse så ville jeg blitt svært skuffet. Hun har ingen rett til å ødelegge totalopplevelsen i business som jeg faktisk har betalt for... Som andre nevner, har man spesielle behov får man innrette seg etter dette selv og ikke plage alle andre.
Om uteblivna nötter kan få din upplevelse att förstöras så är det nog bra att stanna upp och fundera lite hur lätt man blir irriterad över "motgångar". Lite som att inte bli tilltalad med namn, låt det bara rinna av istället för att förstöra. Det finns bara ett par nötter som är så viktiga för mig, och de skall definitivt inte ätas.
 

Kimmen00

Medlem
Ikke for å være frekk, men hadde jeg reist businessclas og blitt nektet nøtter til drinken fordi ei med allergi sitter på økonomiklasse så ville jeg blitt svært skuffet. Hun har ingen rett til å ødelegge totalopplevelsen i business som jeg faktisk har betalt for... Som andre nevner, har man spesielle behov får man innrette seg etter dette selv og ikke plage alle andre.

Njae.. Det finns mkt värre saker än att ej få cashewnötter (som inte ens är speciellt goda) i business. Tex otrevlig crew, trasig stol eller dåliga filmer på IFE. Ta chips istället. ;)
 

BAS

Medlem
1. Oprofessionellt ifall nån i CC faktiskt behandlat en passagerare så som beskrivs. Onödigt.

2. Allergiker borde läsa på mer om sina allergier. Om man serverar nötter i business lär det omöjligt flyga partiklar bak till ekonomi. Min dotter är kraftigt allergisk mot jordnötter, och vi har försökt lära oss vad som bör undvikas och vad som mest verkar vara myter. Luftburen nötallergi är ytterst ovanligt, kanske inte ens existerar. Däremot skulle väl någon som sitter nära teoretiskt kunna hosta eller röra upp partiklar, vilka man skulle kunna få i sig.
 
Toppen