Passagerare blev utnämnd till ”resans otrevligaste”

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Kimmen00, 13 Augusti 2016.

1. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Johanna

Johanna Medlem

Oerhört konstigt beteende från kabinpersonalen om det stämmer. Sen kan jag förstå att man kanske upplevt henne som otrevlig. Vad är det för policy att man bara varnar för jordnötter?

3. Arnel

Arnel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, vad säger man. Undrar hur det här kom till Aftonbladets kännedom.

4. JohanA

JohanA Medlem

Känns lite 90-tal med jordnötter ombord, däremot andra typer av nötter är vanligt förekommande. Generellt är det ju normalt att flygbolag är tillmötesgående, men till sist är det ju ändå resenärens egna ansvar att ha medicin mot kända allergier. Känns väldigt egocentrerat att bli sur på ett flygbolag för detta. Hon hade ju sin medicin så ingen fara på taket.

Remington Steele gillar detta.
  5. Johan67

Johan67 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har man ett problem av något slag så får man nog anpassa sitt liv efter det och inte ställa krav på människor runt omkring - detta diskuteras i många trådar och innefattar även barnfamiljer!

Crille81, Remington Steele och ulagun gillar detta.
  6. Johanna

Johanna Medlem

Jag hoppar iofs gärna mina nötter om det riskerar hälsan för någon annan. Även om de har mediciner med sig så vet man ju aldrig vad som kan hända. Jag har varit med om dessa utrop flera gånger och aldrig känt att det påverkat min resa negativ.

SASmackan, Vaniljvodka, Mr.Mustard och 8 andra gillar detta.
  7. JohanA

JohanA Medlem

+1
    Har inget problem med att skippa det om det skulle serveras. Men ansvaret måste i mina ögon ändå ligga på passageraren som är medveten om sin egen allergi.

agehall och Martin Andersson gillar detta.
  8. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Låter ju som att hon inte sagt till i förväg utan bara förväntar sig att alla andra skall rätta sig efter henne. Är planet i luften har ju bc redan fått sina nötter. Sen trodde jag bara det var jordnötter som var luftburna, och det råder väl delade meningar om jordnötter också.

Remington Steele gillar detta.
  9. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det låter ju som det skulle varit norsk kabinbesättning på planet.

10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har noll förtroende för Aftonblaskan och så fort någon "gråter ut" i den tidningen på det här viset så tror jag alltid automatiskt mer på motparten än på den som gråter ut...

Aurora, Kalle_Flygare, JohanE och 7 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!