Passa-på tillfälle på tax-freen i Köpenhamn

Diskussion i 'Flygplatser' startad av ulagun, 11 Februari 2013.

1. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På väg till HEL i morse och skulle köpa med mig en flaska whisky till en kollega.
    Letade som vanligt efter 70cl flaska "inom EU-sortimentet". Hittade inget och frågade.
    Svaret var att under några dagar så får även EU-resenärer handla fritt ur hela spritsortimentet.
    Så det blev en 1liter flaska avsevärt bättre märke till väldigt förmånligt pris.

1 person likes this.
  2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undrar hur många dagar detta gäller, håller mig på marken tills den 23:e.

3. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om ingen annan på BC hunnit svara på din fråga innan så kan jag höra efter och återkomma när jag landar CPH imorgon kväll

4. cmj

cmj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. FlyingErik

FlyingErik Medlem

Jag var på Kastrup igår och noterade också detta. På min direkta fråga svarade personalen att detta var permanent ändrat från 1a Februari.

Jag plockade glatt på mig varor för att komma över 1000 DKK för att komma åt erbjudandet http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/ovriga-partners/ "Handla för 1000 DKK få 500 EuroBonus".
    När jag kom till kassan så fick jag beskedet att detta inte gällde?!? Någon annan som utnyttjat detta? Jag har givetvis kvar kvittot, värt att skicka ett mail gällande detta till EuroBonus medlemsservice?

6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Erbjudandet 500p är bara vid förbeställnig

7. Johannes

Johannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    jag tror du måste förbeställa på hemsidan för att få Eurobonus-poäng...

8. FlyingErik

FlyingErik Medlem

Aha det var surt, framkom inte jättetydligt på hemsidan, men lika glad för det är jag, kommer ju både dricka gott och lukta gott ett tag framöver. :)

Tack för snabbt svar!

9. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Däremot får jag miles med mitt Lufthansa M&M. Betalar med Diners och erhåller EuroBonus-poäng.
    Blir ju nästan gratis :confused:

10. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Länk till info? Får du poäng när du handlar i taxfree på CPH?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!