Park Hyatt Tokyo

Diskussion i 'Hotell' startad av Espen Bekkebråten, 7 September 2015.

1. Jag ska till Tokyo i slutet av oktober och tänkte boka Park Hyatt Tokyo ett par nätter. Dock kostar hotellet lite mer än vad min budget tillåter. Däremot googlade jag lite och hittade en rabattkod som ger mig en ganska bra rabatt, såpass bra att jag faktiskt vill boka. Men det står som RATE RULE att 'Valid company ID required at check-in' och företaget dom syftar till är Generel Electric Madrid. Kan jag vara så fräck att boka med denna kod? Kollar dom verkligen efter ID vid incheckning? Kan jag bara spela dum och säga att jag nyss varit konsult där men har inget ID? Hmm... vad skulle ni ha gjort???

Gus gillar detta.
  2. SkyPriority

SkyPriority På semester

Kolla upp hur id-kortet ser ut och gör ett eget? Något fräckt kanske och olagligt?

Gus och Espen Bekkebråten gillar detta.
  3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Oj, det måste ha blivit något missförstånd. Det är resebyrån som har bokat och de måste ha lagt in fel kod vid bokningen. Vi jobbar ganska mycket med det här företaget, men på den här resan har jag ingenting med dem att göra. Kan ni ändra till den vanliga raten, så får jag reda ut det här med resebyrån sedan?"

Gus och Espen Bekkebråten gillar detta.
  4. Tobias V B

Tobias V B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vanligtvis kräver hotellen ett "Valid company ID" som du skriver, så räkna med att de kommer fråga. Sen kanske fcx:s förslag fungerar! Charm och en bra bortförklaring kanske fungerar!

Espen Bekkebråten gillar detta.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Personligen hade jag aldrig bokat en rate som kräver ID. Risken är stor att man får betala rack rate istället ifall de vill se ID och man inte kan visa upp det.

Tobias V B och Kastrup gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!