Senaste nytt

Park Hyatt Tokyo från "Lost in translation"

Johan76

Medlem
Som tidigare talare har jag också varit där, älskar Tokyo men just detta ställe är ingen favorit. Känns, till skillnad från övriga Japan, väldigt västerländskt och den biten tar jag mycket hellre i New York.

Men! Om man är trött på att vara "Lost in translation" så är det en bra plats att gömma sig på. ;-)
 
Får en känsla av att alla dessa nystartade trådar av @Björnström enbart är till för SEO skäl?

Och för att dra igång forumet och insomnade trådar lite mer, kanske?

Inte av SEO-skäl utan för att förtydliga att vi nu har ett antal hotellforum istället för ett enda och att indelningen gör att man nu kan gå "djupare" i diskussionerna. Tidigare hade vi "Hilton-tråden" som innehöll 30-50 separata diskussioner i en enda lång tråd. Nu blir det mycket tydligare för alla när vi har ett forum per kedja.

Och självklart ingår detta i en större plan kallad #BC2 som ni kommer få veta mer om på tvåårsfesten ;)
 

Fredrik

Medlem
Jag har bott på hotellet men besökte aldrig baren.

Hotellet är för övrigt väldigt bra men jag vet inte riktigt om jag tycker det är så fantastiskt som man kan läsa på Tripadvisor eller mer relevant i recensionstråden på Flyertalk.
 

Senator

Moderator
Trots att baren inte är "japansk" är det absolut sevärd. Som allt annat i Tokyo; ganska dyrt men jag tycket det var absolut en upplevelse att komma dit. Tyvärr ligger mina bilder på min externa hårddisk på jobbet :(
 

Direktorn

Medlem
Ingen Cover Charge före 20:00. Sitter där nu och har kunnat följa skymningen mellan 18-19. Mycket vackert och en bra bartender som blandar fina Old Fashioned..
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    129,5 KB · Visningar: 214

nollbit

Medlem
Lätt bli besviken dock. Baren är mycket mindre än vad den ser ut i filmen (tyckte jag). Utsikten är ju dock fantastisk. Gratisalternativ: Government Building några kvarter bort.
 

HCW

Medlem
Tycker baren är sjukt bra. Bor man på hotellet kanman räkna med att bli tilltalad med namn hela kvällen. Däremot är deras dry martini ett skämt (Cerulean I Shibuya spikar den däremot för den som vill besöka high floor bar där).
 

MegaFlyer

Medlem
Håller med att baren är sjukt bra! Drink och vinutbudet är mycket bra. Menyn är trevlig och interiören mycket bra.

Känslan i baren är skön. Uberkosmopolit och superinternationell publik - gangster, politiker, modeller, artister blandade med nyfikna turister och nykära par.

Men det kan ju svida lite då, i detta fall får betala för det man får - vilket på forumet inte verkar vara vanan :)
 

Jonas C

Medlem
Är det bara jag, eller har priserna på Park Hyatt Tokyo stuckit iväg rejält på sista tiden? Förra året när jag kollade låg en natt på cirka 2800kr. Nu är det billigaste jag kan hitta 5000kr.
 
Toppen