Paris - Bra hotell och restauranger?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av TheEagle, 10 Februari 2013.

1. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då har man slagit till på två biljetter med SAS i Y till Paris för att fira födelsedag. Passade på nu när de hade poängrabatt i mars.

Har varit i Paris tidigare ett par gånger men då endast på jobb. De bästa sevärdheterna lär vi kunna hitta till, men vad har ni tips på hotell och restauranger och barer i stan?

Vi gillar att äta gott, bo bra och gå ut och ha kul!

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    kexxcream gillar detta.
  3. kangru

kangru Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har varit i Paris en hel del, mest i jobb men ett par gånger på semester. Hotell i Paris är nästan lika trist som hotell i London (dvs dyrt och dåligt i många fall). Sist så landade vi på Pullman Montparnase och det var helt ok med ett läge som funkade att gå till de flesta ställen (med en 5åring och en 2åring i barnvagn).

Normalt använder jag en kombination av TripAdvisor och hotels.com när jag letar efter bra hotell och vettiga priser, någon som har bättre sätt?

Vi betalade 450€ för 2 nätter för 2vuxna och 2 barn en helg när det var nästan fullbokat på alla andra ställen. Anledningen att vi åkte ner var att jag hade ett möte som slutade efter sista flyget hade gått hem på fredagskvällen och det var smidigt att få ner resten av familjen med EuroBonus poäng (alltid lika uppskattat när de flyger C).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!