Senaste nytt

Paris Air Show, Le Bourget: 17-23 June 2013. Åker ni?

Olle A

Medlem
Vi som var på showen i fredags fick se Airbus 350 göra en förbiflygning på väg tillbaka till Toulouse efter den 3:e testflygningen. Det är svårt att förmedla något första intryck efter den korta sejouren och att ta en anständig bild med en taskig mobilkamera var inte att tänka på. Såg ut som ett modernt, tyst plan. President Hollande var där och mediauppbådet var massivt.
I övrigt fanns det massor av ögongodis för en flygentusiast och hustrun satt tålmodigt och tittade på flyguppvisning i 4 timmar där bl.a. Eurofighter gjorde publikfriande akrobatik. Själv var jag mest imponerad över vad man kunde göra med en A380 och B787. Graciös show av luftens giganter med en imponerande landning i en kort, skarp vänstersväng.
Efter att ha utforskat Paris igår, på hustruns villkor, bär det snart av hemåt med AF1062. Vi ska värma upp Air France-loungen tills de tre övriga forummedlemmarna anländer till AF 1462.
 

Dr. Miles

Expert
OT: Kan ni ta och sparka in dörren till FedEx kontor och tala om för de lata puckona att de ska sluta leverera mitt paket till sig själva i 3 dygn och istället skicka det till mig!? (Ta gärna med det hem också)

Tyvärr, FedEx kontor var stängt. Fransmän generellt jobbar inte på söndagarna. :p
 

Dr. Miles

Expert
Som alla vet, fransmän och skyltning går inte ihop.
Denna skylt finns på gången mellan Paris CDG Terminal 3 och Roissypole.

Paris CDG T3_16.jpg

Ska man klättra över busken&taggtrådarna för att komma till Terminal 1&2? :rolleyes:
 

Olle A

Medlem
Som alla vet, fransmän och skyltning går inte ihop.
Denna skylt finns på gången mellan Paris CDG Terminal 3 och Roissypole.

Och för att förvirra lite extra för resenärer med tåget från Paris så heter terminal 3 / Roissypole helt enkelt Terminal CDG 1 på järnvägsspråk eftersom det är den första av 2 stationer vid CDG. Konstigt nog ligger Terminal 2 vid Terminal 2.......
 
Toppen