Senaste nytt

Panik med utgånget pass

sammyj

Medlem
Resan blev iaf ombokad. Därav frågan ovan för jag läser överallt att det räcker att passet är giltigt när man anländer inom 6 månader.

-Nu flyger vi Singapore first till Male, layover under dagen i singapore, Vidare till Male på kvällen
-Hem via Indien/Bengaluru, vidare med lufthansa first till Frankfurt och sedan köpenhamn.
 

agehall

Medlem
Citatet försvann men någon hävdade att passet skall vara giltigt 6 månader efter utresa? Men på de flesta ställen står det vid inresa?

Fast det står ju på ERV följande:

Reseförsäkring Maldiverna - visum & vaccination

Pass
Pass krävs och måste vara giltigt i minst sex månader efter inresedatum.

Det varierar ju per land. Rätt källa att kontrollera sådant här i är TIMATIC. Finns tillgängligt publikt vill jag minnas men jag kommer inte ihåg var. Bör gå att googla fram.
 

marbe166

Medlem
Vi hare från början tänkt resa i april och verifierat att allting fungerande då men flyttade i sista minuten till början av maj och då missade vi passet.

Om passet går ut i maj så hade det inte funkat i april heller, Singapore har krav på att passet ska vara gilitigt i 6 månader efter att man lämnat Singapore.
 

sammyj

Medlem
Om passet går ut i maj så hade det inte funkat i april heller, Singapore har krav på att passet ska vara gilitigt i 6 månader efter att man lämnat Singapore.
Alltså passet går inte ut i maj, passet passerar 6 månaders gränsen i maj så då är det 6 månader kvar.
 
Toppen