P1: Stil: Flygplatsen - en spegelbild av världen

Diskussion i 'Övrigt' startad av Peter65, 25 September 2015.

1. Peter65

Peter65 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Satte just på P1 nu, fredag 25/9 kl 10:42, har typ missat 40 min på programmet, men det jag har hört nu väldigt intressant.
    Blir att podda senare för att höra allt.

Andrew, lnixon, Nemo och 1 annan gillar detta.
  2. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flygplatsen – en spegelbild av vrlden 25 september kl 10:03 - Stil | Sveriges Radio
    Mycket lyssnarvärt!

"På flygplatsen förstärks våra beteenden, på gott och ont, och här har tillgången till en så kallad ”lounge” blivit en statusmarkör. På flygplatsen väntar vi inte bara på att få ta oss någon annanstans, utan vi äter, dricker och har möjlighet att shoppa, inte minst märkeskläder. Mer om flygplatsen och dess historia hör ni i veckans STIL."

Last edited: 25 September 2015
    Peter65 och GBG gillar detta.
  3. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag lyssnade igenom programmet och det var småintressant. Bl a framkom det att det är mera ängslighet i en businesslounge där det finns en del nybörjare, jämfört med en firstlounge där det är lite mera avslappnat. Vi har har sagt samma här om att skillnaden mellan F och C, F är lite mera tillbakalutad, som vi säger på svenska. Men det som var intressant var att en fd affärsresenär, men numera mileagejunkie och pilotstudent intervjuades. Misstänker att du finns här:D

Fredrik Jeanson gillar detta.
  4. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    23 min in i programmet om man vill snabbspola. En medveten resenär låter det som.

Fredrik Jeanson gillar detta.
  5. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    GBG, Andrew, GOTATH och 3 andra gillar detta.
  6. FarewellFire

FarewellFire Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Självklart finns jag här! Det var en smula märkligt att bli tillfrågad eftersom jag kanske varit mer passande för några år sedan då jag verkligen levde på plan (och som en följd var mer aktiv på BC), å andra sidan gillade de kombinationen f.d. affärsresenär + mileage-nörd + pilotstudent så jag tackade ja. Tyckte att det blev ett intressant avsnitt i stort, trots att jag i nedklippningen uppenbarligen sa "bananas" tre gånger på några minuter, ha ha.

Vill man för övrigt spana in hur livet som pilotstudent ser ut har jag en blogg som täckt hela resan från funderingar på att säga upp en "bra karriär" till att bli student i vuxen ålder på Mina Vingar

henrik l, fred80, MarcusC och 24 andra gillar detta.
  7. Knucket

Knucket Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul att följa din blogg. Har också varit på Catalina och ätit buffelburgate. Lycka till!

FarewellFire gillar detta.
  8. JPMorgan

JPMorgan Guest

Riktigt bra talat! Hur fick dem tag i dig om jag får vara nyfiken?

9. FarewellFire

FarewellFire Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag blev kontaktad via Twitter av deras producent som blivit tipsad om mig. Teknikens mirakel, etc.

FF#1 och JPMorgan gillar detta.
  10. FarewellFire

FarewellFire Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst var det en fantastisk flygplats att landa på? Och buffelburgaren var väl.... okej. Typ inte mer än så.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!