På vilken flygplats passerar man immigration&tull när man flyger med onestop flight till/från Indien

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Dr. Miles, 10 Augusti 2015.

1. En fråga för rutinerade Indien experter.

På vilken flygplats passerar man immigration & tull när man flyger med one-stop flight till/från Indien?

Det finns en Air India flight som flyger Dubai-Goa-Bengaluru v.v.
    i detta fall var går man genom immigration och tull när man flyger Dubai->Bengaluru och Bengaluru->Dubai?
    I Goa (första / sista gateway city) eller Bengaluru (destination / avreseort)?

2. HON-II

HON-II Medlem

Jag skulle kolla om AI planet kommer att sättas in för inrikestrafik på sträckorna Goa-Bangalore-Goa. I så fall kommer det med säkerhet att vara första och sista gateway city som gäller. Om planen inte kommer att ta upp inrikestrafik gissar jag att kontrollen sker i Bangalore. Jag har varit på BLR flygplats många gånger och aldrig sett några inrikespassagerare slussas till immigrationskontroll. Inrikesflyg i Indien är för kaotiska för att kunna ha koll på något sådant....

Hur som helst: båda GOI och BLR tillåter Visa On Arrival (som fr.o.m. 15 augusti även gäller svenska pass).

Dr. Miles gillar detta.
  3. FCT

FCT Guest

Ja det går att köpa dessa som separate inrikesresor.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!