Senaste nytt

På vilka linjer kan man flyga med widebody-plan inom Europa?

henrik l

Medlem
Azorerna är väl gränsfall, men iaf trafikeras en del avgångar Ponta Delgada - Lissabon med A310. Flög själv för runt 10 år sedan, rökning var tillåtet men all elektronik strikt förbjuden. :confused:

Lite OT, men flög själv med AirEuropa för ca 10 år sedan och dom hörde väl också till ett av få bolagen som tillät rökning ombord. Var det spanjorerna eller grekerna som var sist ut med rökfria flyg i Europa? Eller har man fortfarande gaskammare längst bak på Aegan-flighter?
 
Flyger inte Turkish med A330 och även 77W till europeiska destinationer, verkar dock vara lite huller om buller vet inte om det är planlagt utan mer när man har högt tryck. Såg att det var en 330 på väg till ARN häromveckan och jag har sett 77W i Düsseldorf tidigare i år.
 

Dr. Miles

Expert
Flyger inte Turkish med A330 och även 77W till europeiska destinationer, verkar dock vara lite huller om buller vet inte om det är planlagt utan mer när man har högt tryck. Såg att det var en 330 på väg till ARN häromveckan och jag har sett 77W i Düsseldorf tidigare i år.

Jo, det hade de.
Bland de bästa bonusresorna inom Europa som fanns var, London-Istanbul i Turkish Airlines First class på deras Boeing 777-300ER (som de hyrde ifrån Jet Airways).
7.500 bmi miles + 87,5 GBP + skatter per enkel i First class.
 

Jacob

Medlem
Flyger inte Turkish med A330 och även 77W till europeiska destinationer
Jag har flugit Turkish Airlines A340 mellan Istanbul och Stockholm, en väldigt trevlig överraskning då jag reste i business class och fick en ordentlig lie-flat stol. Dock är dessa flygningar sällan planlagda och annonserade, det kan vara att efterfrågan är extra stor en dag eller att ordinarie planet fått något tekniskt fel.

London-Istanbul är nog den enda linjen i Europa där ett widebody flygplan används regelbundet.
 
Är intresserad av att åka BCN - MAD med Iberia i deras A340 och sedan vidare från MAD till CPH, någon som har tips på hur man söker och bokar denna sträcka? Jag får inte upp 340:an i ITA Matrix.
 
Toppen