Senaste nytt

På väg till Arlanda igen...eller inte riktigt igen

chazzie

Medlem
Jag ser fram emot detta reportage med stor förväntan, riktigt kul och annorlunda approach, jag tror att speciellt på detta forum finns många som är intresserade i hur arbetet sker bakom kulisserna!

Rock on!
 

Dr. Miles

Expert
Då är jag framme på Arlanda. Väldigt tidigt på plats idag, det är en bra stund kvar till avgång, men det är lite förberedelser att göra innan.


SAS-uniformen får jag inte ha på mig eftersom jag inte är anställd och inte säkerhetsutbildad. Men jag kommer ha en kostym i nästan samma marinblå färg som den SAS har.

SMILE-taggen "Today I'm on fire" fick det bli också, dagen till ära.
I SAS sfären är det vanligt att prao gör ett bättre jobb än dem som har jobbat där längre tid. ;)
 

Jacob

Medlem
Nu är crew briefing klar. Verkar vara ett trevligt team som ska ut och flyga idag och Purser Charlotte är verkligen toppen. Kul att få se deras crewkontor som ligger mellan Sky City och terminal 5, med ett litet café där man kan handla godsaker. Inga konstigheter idag och vädret är kanon.

Nu har jag lite ledig tid. Tid för lunch och lite vila. Besättningen flyger en kort shorthaul så jag gör dem sällskap när de är tillbaka på Arlanda igen för den lite längre rotationen.
 

palmen

Moderator
Kommer du har en Prao-knapp på dig? Sån som man hade när man gick is kolan och PRAOade någonstans
http://iloapp.migoalice.se/blog/b?ShowFile&image=1203535210.jpeg

Vilken kul grej detta är, hade gärna gjort något liknande själv.
Om SAS har lediga stolar på den flighter du ska med på tror jag med största sannolikhet att businessclass.se skulle kunna fylla upp dom om vi var förvarnade :). Man vill ju inte missa när Jacob ska jobba som Crew och lära ut hur det ska fungera ;)
 
Toppen