Senaste nytt

På tal om galenskaper - nytt lågvattenmärke i kontakterna med SAS' telefonsupport

SNIFF

Medlem
Jag har mailat guld-mailen flera gånger när jag bokade studentbiljetter genom kilroy på SK-metall. Det har inte inneburit några problem. Lycka till!
 

aldrighemma

Medlem
Ja, varför inte maila guld-supporten?
Det går ju alltid att försöka, men enligt min erfarenhet är det samma skrot och korn som den vanliga kundtjänsten nu för tiden, tyvärr...
Så vitt jag vet så är customer care dessutom outsourcat nu för tiden, och då får man ju betänka att det är "nisse" man försöker att få hjälp av, och inte en SAS anställd... Det gör STOR skillnad!
 

Johan Hbg

Medlem
Hej, lite OT, men skulle någon kunna sända mig mailadressen till guldsupporten. Behöver den i ett annat ärende. Tack!
 

agehall

Medlem
Hej, tack, jag fick meddelandet. Du har helt rätt, tänkte mig inte för: dylika adresser eller telefonnummer är naturligtvis inte för "public display".

Tror de står på flera ställen. De kontrollerar att du är EBG/EBD innan de agerar, så de filtrerar bort folk som inte har access.
 

HON-II

Medlem
Hör och häpna: skickade mail i detta ärende till "guld"-supporten den 11 maj (dagen efter det att tråden skapades). Har fortfarande ännu inte hört från dem utan ringde därför mitt Hon-supportnummer i Tyskland. Det tog dem två minuter att gå in i Amadeus bokningen (en SQ bokning) och lägga in sittplats och mitt EBG nummer för SK flyget ARN-CPH, något som SAS uppenbarligen inte vill stå till tjänst med. "Courtesy of LH".
 

Jensik

Medlem
Jag har (tyvärr) en bokning med SAS gjord av en resebyrå i Singapore - det gäller ett anslutningsflyg ARN-FRA i Plus nästa vecka med anknytning till ett SQ flyg till SIN. Biljett fare basis är C, även på SAS sträckan (jag vet, slöseri med pengar med tanke på att man inte får en C produkt). Jag ringde nu under helgen från Singapore till SAS' EBG nummer, för att be dem lägga in mitt EBG nummer i bokningen för SAS flyget samt att reservera en sittplats. Resebyrån i Singapore kunde konstigt nog inte komma åt SAS flyget i bokningen, däremot gick det utan problem att komma åt LH flyget FRA-ARN på vägen till Stockholm. Den som svarar på SAS kundsupport säger (hör och häpna!!) att han är ny och inte vet hur man lägger in en sittplatsreservation...... Sedan säger han att han inte kan lägga in ett Eurobonus-nummer. För att göra det måste man ringa Eurobonus (d.v.s. tryckvalet för att att boka Eurobonusbiljetter). Jag frågar om han skojar, men han säger nej, så här är det. Ringer således Eurobonus-supporten, och de säger att de skall lägga in numret, men de kan inte välja en sittplats!. Är detta på fullt allvar SAS av idag? Man tar sig för pannan och blir deprimerad. Jag trodde att mardrömmen var att ha att göra med amerikanska bolag (UA, DL, AA) via telefon, men det är rena drömmen jämfört med att ha att göra med SAS.

Jag har haft samma problem med SAS, då med rena SASflygningar bokade via AMEX Business Travel (tvingad att boka via dem på jobbet).
Jag ringde SAS kundtjänsten och fick till svar "Nej det gör vi inte". Avslutade samtalet och ringde upp igen och fick prata med en mycket trevligare och serviceminded person, då gick det bra, så det beror helt och hållet på vem man talar med.
En annan gång upplevde jag samma sak med EBD-supporten via telefon och ringde då till AMEX Travel istället och de fixade detta utan problem (har haft problem att välja säte när jag bokar med dem någon, gång därav att jag har behövt göra det i efterhand).
 
Toppen