Overcharge på cirka 90000 kr

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Avgeek, 16 Mars 2016.

1. Avgeek

Avgeek Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har nyligen gjort en större hotellbokning åt oss och några vänner i Maldiverna och hotellet har av misstag overchargat oss med cirka 90000 kr. Jag har behövt betala cirka 1500 kr i valutapåslag för detta och dollarn har också gått ner, så totalt förlorar jag cirka 2000 kr och jag undrar om det är rimligt att be hotellet betala dessa till mig då jag inte får tillbaka dem vid ett återköp?

Gus gillar detta.
  2. Mike@GOT

Mike@GOT Medlem

Självklart är det rimligt att kräva att hotellet betalar samtliga kostnader som uppkommit i samband med det problem som de har förorsakat, och av vilket du lidit ekonomisk skada.

3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men i slutändan är det väl Amex som knaprat åt sig de 2,000 ?

4. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Görs det återköp så räknas väl även den summan upp med påslaget på 2%, så det är bara förlusten pga valutadifferensen som kvarstår?

(Edit: Om du däremot bara får pengarna utb till konto bör de nog kompensera för kortpåslaget.)

5. Rebel

Rebel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har det blivit fel så nollar nog amex det. Visa har gjort för mig. Och amex har nog råd att bli av med den faktiska valuta förlusten. Men ring AmEx de vet bättre. Jaja Agehall jag vad du säger om kundtjänst

Edit såg nu att det inte ståd betalt med amex. Men jag antar att det är betalt med kort??
    Det är väl inte kontant???;)

6. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En "overcharge" på en kontant betalning... låter lite som väpnat rån? :)

martin.agren gillar detta.
  7. Rebel

Rebel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du aldrig bott på hilton :D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!