Senaste nytt

Oväntat svar från Radisson Blu Riverside Hotel Göteborg

miramax

Medlem
Tänkte åka på tur till Göteborg lördag-söndag. Skulle bränna poäng men bara Riverside har availability men lite oväntat: minimum 2 nätter. Mailade hotellet om det går att boka bara 1 natt, och fick svar att man kan endast boka via Carlson och det faktiskt gäller min 2 nätter. Finns det billiga men OK "hidden" alternativ? Aldrig tidigare besökat Göteborg så förväntningarna ligger ganska lågt :)

har du testat att ringa CC? Om du har status kan det kanske funka. Brukar funka för mig med pengar men ej testat med poäng. (CCC)
 

FFlash

Medlem
Sagt och gjort. Ringde CC. De kunde överrida minimum stay, men bara för att boka cash, inte för poäng :(

Kollade även Choice och Scandic, dyrt... det får bli nån billig hostel då. Det här är nämligen ingen "stay to impress"
 

olo

Medlem
Kollade även Choice och Scandic, dyrt... det får bli nån billig hostel då. Det här är nämligen ingen "stay to impress
Kolla i så fall STFs nybyggda på Östra Larmgatan. Hälften är vandrarhem och hälften hotell, som beroende på tillgång kan erbjuda bra pris. Verkar fräscht och med mycket centralt läge.
 

Elias

Medlem
För sent svar nu tyvärr men om någon skulle vilja göra nått liknande i framtiden på ett clubcarlson hotell så boka först deras minimum nätter och ändra sedan bokningen till så många nätter ni vill ha egentligen. Har alltid fungerat för mig!
 

FFlash

Medlem
För sent svar nu tyvärr men om någon skulle vilja göra nått liknande i framtiden på ett clubcarlson hotell så boka först deras minimum nätter och ändra sedan bokningen till så många nätter ni vill ha egentligen. Har alltid fungerat för mig!

STORT TACK!!!!!!
Nej det var inte alls för sent. Jag hade aldrig äns kunnat tänka på det där. Loggade in på CC, gjorde 2 nätters poängbokning (den här tricken går väl inte att göra om man inte har tillräckligt med poäng för 2 nätter), klickade på edit och wow det funkade även för poängbokning!
Nu har du gjort mig lycklig, Elias! Tackar! Kunde äntligen bränna lite CC poäng prisvärt (rate details säger tom buffet breakfast ingår) och beläggning in Göteborg verkar hög också. Kanske folk är ut på Julmarknad
 

Elias

Medlem
STORT TACK!!!!!!
Nej det var inte alls för sent. Jag hade aldrig äns kunnat tänka på det där. Loggade in på CC, gjorde 2 nätters poängbokning (den här tricken går väl inte att göra om man inte har tillräckligt med poäng för 2 nätter), klickade på edit och wow det funkade även för poängbokning!
Nu har du gjort mig lycklig, Elias! Tackar! Kunde äntligen bränna lite CC poäng prisvärt (rate details säger tom buffet breakfast ingår) och beläggning in Göteborg verkar hög också. Kanske folk är ut på Julmarknad
Vad kul och kunna vara till hjälp, tolkade ditt första inlägg som att det gällde nu i helgen som var:) Har gjort detta ett flertal gånger på många olika hotell som haft minimum nätter i många städer och det har alltid fungerat och inte vart nått strul med något!:) enda nackdelen är att man måste ha tillräckligt med poäng för hela "bokningen" ;)
Trevlig resa!
 
Blir en liten bump här. Ska bli intressant att se hur Riverside agerar i mitten på mars. Har bokat vanligt rum som CCG. Sätter min förhoppning till att första upgraden som CCG kommer där under 3 nätter
 

dala

Medlem
Just Riverside uppgraderar tyvärr sällan CCG. CCC verkar krävas, finns en tråd här om detta. Ställde frågan när jag bodde där senast, är CCG, fick nej.
 
Toppen