Oväntat svar från Radisson Blu Riverside Hotel Göteborg

Diskussion i 'Rezidor Hotels & Club Carlson' startad av erc, 28 Augusti 2013.

1. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick just ett oväntat svar från Radisson Blu Riverside, Göteborg:

"För att få uppgradering krävs det att man är conciergesmedlem.
    Men om du önskar uppgradering och om det finns tillgängligt så kan vi erbjuda detta för 300;-/natt och rumskategori."

Några färska erfarenheter från detta hotell?

2. Svante

Svante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @erc: På vilket sätt oväntat och varför svar? Hade du mejlat och bett om uppgradering i förväg eller?

3. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har CCC men blev inte uppgraderad när jag bodde där så man kan ju inte vara för säker då heller på det hotellet.

4. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oväntat eftersom uppgradering i mån av tillgång är en förmån för Silver, Guld och Concierge-medlemmar.

Frågan om uppgradering togs upp i en dialog med hotellet om tillgång till rum med balkong.

5. jimZon

jimZon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bott där sju gånger och heller aldrig blivit uppgraderad. (Jag har CCG). På Radisson Scandinavia så går det alltid bra.

6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra att veta, tack!

7. ALU

ALU Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr inte alltid bra. Se min post ovan. Varken uppgradering eller handdukar på Scandinavia. När jag påpekade att de missat mina handdukar bad jag om en badrock också då jag tänkte gå till spa't. Svaret blev att badrockar enbart var till för finare rum än mitt... Tack för den...

8. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra att känna till, då ska man inte bo där och hoppas på uppgradering, då får man vara nöjd med det man har bokat eller bo någon annan stans där odsen är bättre. Har närmare 100% lycka på Scandinavia.

MegaFlyer gillar detta.
  9. jimZon

jimZon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma för mig, förvisso så har jag säkert 100 vistelser på detta hotel (Scandinavia) genom åren.

10. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Tänkte åka på tur till Göteborg lördag-söndag. Skulle bränna poäng men bara Riverside har availability men lite oväntat: minimum 2 nätter. Mailade hotellet om det går att boka bara 1 natt, och fick svar att man kan endast boka via Carlson och det faktiskt gäller min 2 nätter. Finns det billiga men OK "hidden" alternativ? Aldrig tidigare besökat Göteborg så förväntningarna ligger ganska lågt :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!