Senaste nytt

OurSASideas

jumbooze

Medlem
Kunna rulla över baspoäng till nästa år som EBG, dvs nu har jag ca 70.000 baspoäng men funderar starkt på att börja kreditera flyg till LifeMiles. Varför? Jo för det finns ingen morot att fortsätta kreditera till SAS....

http://www.lifemiles.com/eng/abo/wnb/wnbelitab.aspx

LifeMiles erbjuder bra saker till top level:
Rollover miles & Rollover Segments

Det summerar vad jag tänkte rätt bra...
 
Last edited:

GE90

Medlem
En mycket bra idé vore att få den finska hemsidan bokningsmöjlig.
När man väljer datum,flygplatser och väljer sök så får man error med
följande text:

Etunimi voi olla 2-25 merkkiä pitkä (A-Z). (1036)

Översatt: Förnamnet kan vara 2-25 bokstäver långt.... (?!)

Tack för det SAS IT.
 

Johannes

Medlem
Skulle vilja köpa maten jag tänkt äta ombord intra-europa vid biljettbokningen, ett kvitto mindre att redovisa och jag får det jag vill ha, detta bör kunna öppna för bättre sortiment i Ekonomi.
 

AABack2ARN

Medlem
Seatblocking i Economy för EBG (och eventuellt *Gold). Förstår att jag kan tvingas ha en stolsgranne när planet är fullt men innan dess borde jag ha förmånen med ett ledigt säte bredvid mig. Andra bolag kan ju fixa det så varför inte SAS?

Bättre lounger avseende plats och utbud (gäller förvisso hela Star Alliance)
 

AABack2ARN

Medlem
Kunna rulla över baspoäng till nästa år som EBG, dvs nu har jag ca 70.000 baspoäng men funderar starkt på att börja kreditera flyg till LifeMiles. Varför? Jo för det finns ingen morot att fortsätta kreditera till SAS....

Håller med till stora delar. Dock behöver man nog säkerställa att det finns en "grundavgift" per år då man annars kan hamna i läget att "alla" får Silverkort. För om statuspoängen bara rullar vidare så kommer ju till slut även den mest ofrekvente resenären upp i 20000p. Eller så få man göra att poäng enbart kan rullas ett år men det är nog lite krångligt för SAS IT.
 

jumbooze

Medlem
Jag tänkte som flying blue gör, man måste alltså kvalificera först och det är det som flödar över typ 55.000 resulterar i 5.000 status år 2
 

Adam

Medlem
Att man kan få Eco Extraservice ombord mot ett tillägg på biljettpriset. Alltså bara mat och dricka ombord.
 

Joshua

Medlem
Nu vet jag inte exakt hur många EBG SAS har men OAVSETT så är det ju deras högsta officiella nivå och därav borde "vi" vara väldigt viktiga för SAS, jag själv som EBG har hitentills inte upplevt någon direkt skillnad kontra EBS gällande det vanliga "flygandet". Det stora plus jag iofs uppskattar mycket är tillgången till lounger runt om oavsett biljettyp.
Därav känner jag mig inte speciellt uppskattad faktiskt. Jämför exempelvis med hotellkjedjor där de ofta reflekterar om man tillhör deras högsta status i bemötande vid check, uppgraderingar, service, gratis tillgång till saker etc.

Det som jag ännu inte upplevt är någon försening/större problem och då kanske EBG faktiskt är till någon direkt nytta (först i kön osv)?

Det jag uppfattat är att många som reser i tjänsten oftast har policyn att resa "billigast möjligast" så är är flexibla C biljetter inte alltid ett alternativ, men varför aldrig uppgraderingar trots 1/4 seating i Y/C. Varför inte bjuda på en macka, dryck etc. Det är ju detta som får en att känna sig uppskattad, speciell samt viktig kund (så jag behandlar mina egna kunder i den vinkling mitt företag kan bistå)?
Samt något jag stört mig på otroligt: När man vid vissa tillfällen skulle önska boka om till en tidigare flight (är mycket väl medveten om att jag bokat en icke flexibel biljett), flighten tidigare är halvfull medans den man själv åker med är "fullbokad", SAS skall ha exempelvis 900nok för att boka om en till en 1,5h tidigare flight från OSL->ARN trots att enl. mig är det enda de behöver göra är att printa ett nytt boardingkort...

Kort sammanfattat, Vad är det en EBG (dubbelt så bra/viktig resenär enl. SAS själva) kontra EBS förutom lounge tillträde? Detta behöver ses över och då tänker jag inte på att nivån för EBG behöver justeras då alla tycker som tidigare nämnt att den alltid skall ligga precis under det de själva reser....

// Joshua
 
Toppen