Nu vet jag inte exakt hur många EBG SAS har men OAVSETT så är det ju deras högsta officiella nivå och därav borde "vi" vara väldigt viktiga för SAS, jag själv som EBG har hitentills inte upplevt någon direkt skillnad kontra EBS gällande det vanliga "flygandet". Det stora plus jag iofs uppskattar mycket är tillgången till lounger runt om oavsett biljettyp.
Därav känner jag mig inte speciellt uppskattad faktiskt. Jämför exempelvis med hotellkjedjor där de ofta reflekterar om man tillhör deras högsta status i bemötande vid check, uppgraderingar, service, gratis tillgång till saker etc.
Det som jag ännu inte upplevt är någon försening/större problem och då kanske EBG faktiskt är till någon direkt nytta (först i kön osv)?
Det jag uppfattat är att många som reser i tjänsten oftast har policyn att resa "billigast möjligast" så är är flexibla C biljetter inte alltid ett alternativ, men varför aldrig uppgraderingar trots 1/4 seating i Y/C. Varför inte bjuda på en macka, dryck etc. Det är ju detta som får en att känna sig uppskattad, speciell samt viktig kund (så jag behandlar mina egna kunder i den vinkling mitt företag kan bistå)?
Samt något jag stört mig på otroligt: När man vid vissa tillfällen skulle önska boka om till en tidigare flight (är mycket väl medveten om att jag bokat en icke flexibel biljett), flighten tidigare är halvfull medans den man själv åker med är "fullbokad", SAS skall ha exempelvis 900nok för att boka om en till en 1,5h tidigare flight från OSL->ARN trots att enl. mig är det enda de behöver göra är att printa ett nytt boardingkort...
Kort sammanfattat, Vad är det en EBG (dubbelt så bra/viktig resenär enl. SAS själva) kontra EBS förutom lounge tillträde? Detta behöver ses över och då tänker jag inte på att nivån för EBG behöver justeras då alla tycker som tidigare nämnt att den alltid skall ligga precis under det de själva reser....
// Joshua