Senaste nytt

Our first First - Lufthansa & San Francisco

011430121

Medlem
Äntligen en reserapport från er resa, humoristiskt skrivit och fina bilder.
Skall själv söka F biljett hos LH, om jag får en anka så kommer jag att skänka den till dig @fcx.
Vart planerare ni er nästa resa?
 

flum

Medlem
Har själv aldrig sett/besökt Eiffeltornet trots otaliga besök i Paris :p. Har dock en fotbollsanka från i somras.
 

PYRZ

Medlem
Tack för en bra rapport. Funderat själv på en "first first" länge men har inte lyckats komma i mål än...
 
A

Aurora

Guest
Interessant lesning, den får meg til å undres. Jeg sparer iherdlig poeng til min "first FIRST". Det kommer inte til att bli i år, men det blir nå en gang. Hvorfor virker det som at B744 FIRST er "the big thing"? Er det pga 2nd floor?
Lurer også på hvordan det skal bli med meg som ikke drikker alkohol ombord i fly.. Trip reporten blir 3 bilder lang? ;)
 

Stockholmer

Medlem
Lurer også på hvordan det skal bli med meg som ikke drikker alkohol ombord i fly.. Trip reporten blir 3 bilder lang? ;)
Jag vet inte om det är allt för långsökt, men jag läste nyligen i en tidning om en viskande fråga från en flygvärdinna under en nattflygning i en av de högre klasserna... "coffee, tea or me?". Lite foton med bilder på vackra kaffe och te-koppar är vi inte heller allt för bortskämda med. För att inte lägga mig på en allt för låg nivå, omdömen om gott kaffe och te under flygningar är inte heller att förakta. Smakupplevelsen förändras ju som bekant uppe bland molnen.
 
Lurer også på hvordan det skal bli med meg som ikke drikker alkohol ombord i fly.. Trip reporten blir 3 bilder lang? ;)

Som föregående skrev... kaffe och tesortiment finns ju och sen får man väl ta mer matbilder och kabinbilder för att kompensera. Det kanske dessutom finns alkoholfria alternativ som kan vara värda att marknadsföra? :)
 

fcx

Medlem
Trevlig och humoristisk reseberättelse. Kul att LH F får så bra betyg av nästan alla som skrivit om den. Jag tror jag skall försöka byta ut min planerade 2-4-1 resa med SAS till SFO mot LH för att prova deras koncept om jag lyckas få tag i platser.

Ett tips om caviarintaget. Nu saknade jag bild på delikatesserna men om det var standard, dvs caviar med blini, rödlök, smetana mm så skall du definitivt ta en kall vodka till detta. Champagnen kan du spara till något annat tillfälle, jag tycker inte den drycken passar särskilt bra till caviar. Tygpåsen, som jag tycker borde ha innehållit citron och inte lime, vrider du ur ett par droppar citron på caviaren och den kommer att sitta som en smäck i gommen nersköljd med kall vodka. Det är då man känner att man reser i F klass.

Första gången jag fick denna tygpåse i mina unga år på Pan Am till NYC hade jag heller inte en aning om hur den skulle användas.

Om det dyker upp platser tycker jag absolut att du ska byta till LH First (åtminstone på utresan). Direktflighten FRA-SFO kan du nog tyvärr glömma att hitta platser på.

Med tanke på besöket i FCT, samt ett inte obetydligt champagneintag ombord, kändes det som att utmana ödet att dricka ren vodka som måltidsdryck :)


En väldigt bra rapport som gjorde att jag intresserat kunde sitta en stund och läsa. Du lyckas med dina texter göra det intressant, levande och spännande på en och samma gång, och i kombination med dina bilder blir det suveränt. :)

Tack för vänliga ord. Sen ska @Jan Petterson ha credit för många av bilderna.


Äntligen en reserapport från er resa, humoristiskt skrivit och fina bilder.
Skall själv söka F biljett hos LH, om jag får en anka så kommer jag att skänka den till dig @fcx.
Vart planerare ni er nästa resa?

Kvack, kvack! Nästa resa planeras att gå ARN-CDG-TPE-NRT, oavsett om någon försöker påstå något annat. (Om man undrar över routingen så är det bara att tänka på Emirates slogan, och byta ut ena ordet mot ett annat)


Med tanke på att jag har varit i FCT några gånger och inte har några ankor måste det vara fel på mig då? :)

Ja, men det vet vi väl redan :p


Interessant lesning, den får meg til å undres. Jeg sparer iherdlig poeng til min "first FIRST". Det kommer inte til att bli i år, men det blir nå en gang. Hvorfor virker det som at B744 FIRST er "the big thing"? Er det pga 2nd floor?
Lurer også på hvordan det skal bli med meg som ikke drikker alkohol ombord i fly.. Trip reporten blir 3 bilder lang? ;)

Grejen med B744 är att du har både stol och en riktig säng, inte en stol som går att fälla så att det nästan blir en säng. Tyvärr så ska dessa tas bort till hösten som det verkar :(

Det finns fler på forumet som gillar att åka First utan att dricka alkohol ombord. De alkoholfria alternativen ombord var tyvärr exakt samma som de som serveras i Economy (plus Ginger ale). Sen har ju FCT ett mycket stort utbud av alkoholfritt (om man inte vill dricka alkohol på marken heller).
 

Alf

Medlem
Om det dyker upp platser tycker jag absolut att du ska byta till LH First (åtminstone på utresan). Direktflighten FRA-SFO kan du nog tyvärr glömma att hitta platser på.

Med tanke på besöket i FCT, samt ett inte obetydligt champagneintag ombord, kändes det som att utmana ödet att dricka ren vodka som måltidsdryck :)

Jag kan nämna att jag senare fick upp bilden caviar tallriken och den såg utsökt ut. Nu menade jag inte att du skulle dricka vodka på ryskt vis ur dricksglas utan en snaps på 5-6 cl. Det blir ju inte mycket mer än ett glas champagne.

Jag kan tro att det är svårt med platser till SFO så jag får se vad som kan finnas. Det känns lite trist att flyga med SAS innan dom fått nya stolarna.
 
Toppen