Senaste nytt

Otroligt dåligt Turkish Airlines

Turkish mjuka produkt är faktikt inget bra. De har ett bra koncept men de gånger jag har flugit med dem har de inte levt upp till det. Det känns ganska "slappt" ombord. De behöver en rejäl förbättring på service och konceptualisering.
Men eftersom de har så låga priser så har de ju fulla plan ändå. Det är väl det som är deras grej. Lite lägre priser och lite sämre service.

Kan bara instämma. Efter detta så är det dock värt att lägga några extra tusen på att flyga med ett bolag som är mer service minded. Turkish är som en finare variant av Ryan eller Easy med avseende på deras mjuka produkt.
 

JensE

Medlem
Fick ingen ersättning och faktiskt inte en ursäkt för den dåliga service de hade ombord. Sen ligger som sagt Turkiet ej i EU så den ersättningen kan man glömma.
Så det blev sista flighten med Turkish, finns andra bolag som tar hand om sina business class passagerare bra mycket bättre!

Alla flighter som trafikerar till/från EU faller under EU 261/2004
 
Alla flighter som trafikerar till/från EU faller under EU 261/2004

OK då fick vi svar på den. Dock utgår ingen kompensation för förseningar om jag förstår denna korrekt. Endast lite små hjälp.
Det är verkligen skit när delay blir vid en transfer för då gäller inte betalkortetsförsäkring heller...
Jaja gör inget men irriterande är det.
 

agehall

Medlem
Alla flighter som trafikerar till/från EU faller under EU 261/2004

Nej, det är inte sant.

Om inte wikipedia har gjort en jättefeltolkning (vilket inte brukar bli långvarigt) så står det på Regulation 261/2004 - Wikipedia, the free encyclopedia

wikipedia skrev:
The regulation applies to any passenger:

  • departing from an airport located in the territory of a Member State to which the Treaty applies;The protection accorded to passengers departing from or to an airport located in a Member State should be extended to those leaving an airport located in a third country for one situated in a Member State, when a Community carrier operates the flight and where a community carrier is defined as any carrier licensed to operate within that community.
  • departing from an EU member state, or
  • travelling to an EU member state on an airline based in an EU member state

Dvs för resor TILL EU gäller det bara för carriers baserade i EU.
 

JensE

Medlem
Verkar som det stämmer nu när jag läser förordningen.
Hade fått min info från FT och där finns det en del disinformation antar jag.
 

jumbooze

Medlem
Agehall:

Så sant, från EU = Alla carriers, till EU = EU carriers

Huvudfrågan här är intressant, gäller EU261 om man blir försenad till final destination (ICN) om man mellanlandar utanför EU men startar sin resa CPH-IST.
 

agehall

Medlem
Jag skulle nog vilja anse att EU261/2004 gäller för hela resan. Men jurister ser kanske annorlunda på saken, så jag vet inte om jag har rätt här.
 

PYRZ

Medlem
Reser med TK väldigt ofta, till Turkiet men även vidare till Asien och jag blir inte alls förvånad. Som har sagts tidigare många gånger, TK må ha bra hårdvara och väldigt god mat... Men den mjuka delen är oftast katastrofalt dåligt. Turkar tror att det räcker med bra hårdvara men glömmer att "Quality of Experience" är det som gäller för oss kunder (iaf de flesta)
 

adhoc76

Medlem
Låter bedrövligt det som beskrivs om business class, men för balansens skull och inte på något sätt för att försvara TK så undrar man ju då hur illa måste det då inte vara i economy class?

Nån som har erfarenhet av det?
 
Toppen