Senaste nytt

Otillåten routing med Eurobonusaward ?

Impendill

Medlem
Hej

Ringde Tallin och försökte boka om min resa nu 6/6.

Ursprunglig bokning:

GOT-CPH SK
CPH-CDG SK
CDG-BKK TG
BKK-PNH TG

PNH-BKK TG
BKK-LHR TG
LHR- FRA LH
FRA - GOT LH

Försökte boka om utresan så att det skulle bli:

GOT-FRA LH
FRA-HKG LH
HKG - BKK TG
BKK - PNH TG

Fick till svar att det vår en otillåten routing. Det gick inte att ha byte i HKG i 3:e zon och sedan byta 1 gång i ankomstzon.

Frågade om vi kunde ha BKK som slutdestination med openjaw från PNH och behålla hemresan som den var, vilket tycktes fungera.

Så min fråga är om det verkligen är en otillåten routing från början så som jag ville ha den med byte i HKG, BKK med destination PNH?

Är det värt att ringa tillbaka om en stund och hoppas på att en ny agent kan lägga till sträckan BKK-PNH?

Eller ska jag boka den separat ?

Tacksam för era svar.
 

Martin Gren

Medlem
Det där ska vara en tillåten routing vad jag kan se. Jag hade byte i 3:e zon och sedan byte i ankomstzonen för 1 månad sedan. Har det dessutom på en bokning i juli. I så fall har de gjort om reglerna alldeles nyss.

HUACA.
 

Impendill

Medlem
Det där ska vara en tillåten routing vad jag kan se. Jag hade byte i 3:e zon och sedan byte i ankomstzonen för 1 månad sedan. Har det dessutom på en bokning i juli. I så fall har de gjort om reglerna alldeles nyss.

HUACA.

Märkligt. Funderar på om det kan ha att göra med att det går att ta sig direkt mellan Europa och Bangkok utan byte i 3:e zon.

Det är ju samma poängkostnad.
 

Martin Gren

Medlem
Märkligt. Funderar på om det kan ha att göra med att det går att ta sig direkt mellan Europa och Bangkok utan byte i 3:e zon.

Det är ju samma poängkostnad.

Jag flög till Phuket via Seoul och Bangkok i April (och returen via Bangkok och Tokyo). Då var det inget snack om det skulle vara otillåten routing.
 

agehall

Medlem
Som andra redan sagt, tror du stött på fel agent.

GOT-CPH SK
CPH-CDG SK
CDG-BKK TG
BKK-PNH TG

PNH-BKK TG
BKK-LHR TG
LHR- FRA LH
FRA - GOT LH

Försökte boka om utresan så att det skulle bli:

GOT-FRA LH
FRA-HKG LH
HKG - BKK TG
BKK - PNH TG

Tips: Använd gärna [ ROUTEMAP] [/ROUTEMAP] (utan mellanslag före "R") som komplement när du ska beskriva rutter. Det gör det enklare att se hur du tänkt flyga och om det ev är backtracking involverat - sådant är inte alltid uppenbart.
 
Toppen