Senaste nytt

Oslo City till Oslo flygplats, minimum tid?

TjudöBoy

Medlem
Flygtåget är det absolut smidigaste sättet att ta sig till Gardemoen. Taxi kan fastna i trafik och skit men flygtåget strular väldigt sällan.

OK, men hon behöver dock ta sig från Scandic Solli till centralstationen på någe vis iaf, men d han väl inte ta en halv timme eller?? Måste väl gå på lite kortare tid å då torde hon väl hinna till Gardemoen med flygtåget 1 h iaf!?o_O

19 minuter med Flytoget är oslagbart från Oslo S. Dessutom har de ju sin resegaranti också.

Glöm inte att boka via appen och ange eurobonusnummer så får du 100 poäng.

Edit: Jag antar att ni kollat på pris med flyget direkt OSL-LHR kontra OSL-ARN först och vaska ARN-LHR? Så blir det ju inte så stressigt.

Tyvärr så e ARN-LHR biljetterna redan bokade, hennes företag bokar OSL-ARN biljetten så det enda som hon kan syra lite e avgången från Oslo :(
 

Agö

Medlem
OK, men hon behöver dock ta sig från Scandic Solli till centralstationen på någe vis iaf, men d han väl inte ta en halv timme eller?? Måste väl gå på lite kortare tid å då torde hon väl hinna till Gardemoen med flygtåget 1 h iaf!?o_O



Tyvärr så e ARN-LHR biljetterna redan bokade, hennes företag bokar OSL-ARN biljetten så det enda som hon kan syra lite e avgången från Oslo :(
Från Scandic Solli kan hon promenera till Nationaltheatrets Station och därifrån ta Flytoget till Gardermoen. Kan inte ta mer än max tio minuter.
 

Brandten

Medlem
OK, men hon behöver dock ta sig från Scandic Solli till centralstationen på någe vis iaf, men d han väl inte ta en halv timme eller?? Måste väl gå på lite kortare tid å då torde hon väl hinna till Gardemoen med flygtåget 1 h iaf!?o_O
Räkna 15 min med taxi den tiden. Be dom släppa av henne vid Thon Hotel så är det bara att knalla bort till Flytoget på samma våning. De vill gärna svänga runt annars och släppa av vid taxistoppet på Oslo S som är på andra sidan (nästan vid Radisson) och inte bara tar taxiresan 10 min längre men hon måste gå genom hela Oslo S också.

Tyvärr så e ARN-LHR biljetterna redan bokade, hennes företag bokar OSL-ARN biljetten så det enda som hon kan syra lite e avgången från Oslo :(
Jag förstod det, hence mitt uttryck att vaska den. ;)

Kollade nu (Kayak.se) och avgångar runt den tiden med SAS.
OSL-ARN = 2500KR
OSL-LHR = 2200KR
 

TjudöBoy

Medlem
Tack för alla tips, de får bli att röra på apostlahästarna för frugan å masa sig iväg till Nationaltheatrets Station å ta Flytoget därifrån, verkar klart slugast. :)
D ska va så enkelt å finkelt som möjligt annars villar hon bort sig tyvärr :eek::D
 

olo

Medlem
Jag är enig med att Flytoget från Nationaltheatret är det enda rimliga.

Se till att hon har en biljett med fast track om det är ont om tid på Gardermoen. Säkerhetskontrollen kan ta lång tid där. Jag vet inte hur det är nu när SAS har en egen, men innan var det inte ovanligt med 35 min i dem vanliga och 20 min i fast tracken på en fredag kväll.
 

Agö

Medlem
Jag är enig med att Flytoget från Nationaltheatret är det enda rimliga.

Se till att hon har en biljett med fast track om det är ont om tid på Gardermoen. Säkerhetskontrollen kan ta lång tid där. Jag vet inte hur det är nu när SAS har en egen, men innan var det inte ovanligt med 35 min i dem vanliga och 20 min i fast tracken på en fredag kväll.
Precis som i CPH har egen FT inneburit ett stort lyft och det fungerar fint. Jag reser alltid i rusning.
 
  • Gilla
Reactions: olo

Agö

Medlem
Här är tidtabell för Flytoget från Nationaltheatret. Borde inte vara omöjligt att hinna med 15:14. Biljett kan köpas i Flytogets app.

upload_2017-9-4_10-38-25.png
 
Toppen