Senaste nytt

Osaka med omnejd - Japan - Vad är värt att se?

Hur tar man sig enklast från Narita till Osaka?

Jag anländer till Narita ca 17.00 den 2015-05-06 och planen är sedan att ta sig direkt till Osaka, har tittat en del på flygbiljetter det verkar dock vara begränsat med vettiga flygbolag (helst star alliance, helst inte peach eller jetstar).
Vad rekommenderar ni; tåg hela vägen eller buss/tåg till Haneda för att därifrån flyga vidare?

All Nippon Airways har i dagsläget två flighter direkt från Narita till Itami (flygplatsen nära Osakas centrum), men de går 17:00 och 17:55, så det kan vara svårt för dig att hinna. Till Kansai International, ute i havet utanför Osaka, går dock senare flighter med samma flygbolag. Det tar en timme att ta sig in till Osaka från KIX, men det är kortare tid än du skulle tillbringa mellan Narita och Haneda, så jag tror att du vinner på den strategin.
 

gneken

Medlem
Funderar på 5 nätter i Osaka nu när jag reser runt lite i Asien i Juli. Vart rekommenderar ni att man bor i Osaka?
 

Kansai

Medlem
Vad vill du göra i Osaka? Vill du resa till omgivningarna (Kobe, Kyoto, Nara och lite längre bort såsom Hiroshima) hade jag rekommenderat att du bor nära Shin-Osakas station. Då är du nära JRs knutpunkt, och minimerar restiden. Har själv provat Remm som ligger på själva stationen, och har bara gott att säga om det. Även Shin-Osaka Hotel en liten promenad ifrån var bra, även om det var lite mer slitet än Remm. Men som alltid i Japan så är allt väl omhändertaget och rent, så det är bara en fråga om smak.
 
Toppen